Про що:
Компанії вважають штучний інтелект революцією й шукають спеціалістів, які вміють з ним працювати. Водночас співробітники переймаються, що технології заберуть в них роботу, тому не поспішають казати керівництву про використання ШІ. Такими є результати дослідження Microsoft і LinkedIn — вони опитали 31 тис. людей у 31 країні та визначили тренди застосування ШІ на роботі. Ділимося головними висновками.
Зміст
Для чого працівники використовують ШІ
Чому команди приховують співпрацю з ШІ
Як ШІ змінює ринок праці та розвиток кар'єри
Для чого працівники використовують ШІ
75% опитаних офісних працівників використовують штучний інтелект на роботі, і з них 46% — почали менше ніж пів року тому.
ШІ допомагає:
У дослідженні респондентів поділили на чотири типи по активності використання ШІ:
- скептики — використовують ШІ раз на місяць і економлять з ним до 10 хвилин на день;
- новачки — опановують основи ШІ, використовують його один або кілька разів на місяць і економлять до 30 хвилин на день;
- дослідники — використовують ШІ раз на тиждень, активно вивчають нові функції, хоча і економлять теж до 30 хвилин на день;
- досвідчені — інтенсивно використовують ШІ мінімум кілька разів на тиждень і економлять понад 30 хвилин щодня.
Чим досвідчені користувачі відрізняються від інших респондентів:
- на 68% частіше експериментують із різними способами роботи з ШІ;
- на 49% — перед виконанням чергової задачі думають, чи можна в конкретному випадку використати ШІ;
- на 30% — продовжують застосовувати ШІ, навіть якщо не отримують ідеального результату з першого разу;
- на 56% — досліджують та пробують нові підказки від ШІ;
- на 66% — перепроєктовують свої робочі процеси за допомогою ШІ;
- на 53% — отримують заохочення від керівництва, щоб змінювати свої робочі функції за допомогою ШІ.
Завдяки ШІ досвідчені співробітники аналізують інформацію, оптимізують зустрічі та створюють візуальний контент. 5% найактивніших користувачів Microsoft Teams за один місяць зекономили 8 робочих годин, використовуючи під час зустрічей Copilot.
Командна робота
Microsoft Teams у Microsoft 365
Додаток Teams для організації відеоконференцій, онлайн-нарад, групових голосових дзвінків, чатів. Допомагає щоденно бути на зв’язку з командою.
Чому команди приховують співпрацю з ШІ
Більшість керівників компаній погоджуються, що ШІ є обов'язковим в бізнесі, який хоче підвищувати рентабельність інвестицій. 79% опитаних лідерів кажуть: ШІ необхідний, щоб залишатися конкурентоспроможними. Водночас 60% керівників стурбовані тим, що їхнім компаніям бракує плану та бачення впровадження ШІ. Це гальмує процеси. Як результат — співробітники використовують ШІ без погодження з керівництвом і тримають це в таємниці.
78% опитаних працівників кажуть, що використовують для роботи власні ШІ-інструменти, а не надані компанією. Найчастіше — в малих і середніх бізнесах (80%). 52% респондентів не хочуть зізнаватися на роботі, що використовують ШІ для важливих задач. А 53% стурбовані тим, що відкрите застосування ШІ зробить їх замінними для компанії. Це ставить під загрозу конфіденційність і безпеку даних бізнесу, адже компанії не контролюють використання ШІ своїми працівниками.
Одна з причин, чому співробітники залучають власні ШІ-інструменти, а не чекають ініціативу від керівництва — швидкий темп роботи, що постійно зростає. 68% опитаних кажуть, що їм важко працювати з актуальним обсягом задач, а 46% — відчувають, що вигоріли. На підтвердження:
- у програмах Microsoft 365 користувачі витрачають 60% свого часу на електронні листи, чати та зустрічі, і лише 40% — на роботу в Word і PowerPoint;
- респонденти читають 85% листів менше ніж за 15 секунд, і на один надісланий лист опрацьовують чотири вхідних.
А це саме ті задачі, які може на себе взяти ШІ, тому працівники й звертаються до нього по допомогу.
Як ШІ змінює ринок праці та розвиток кар'єри
Хоча багатьох непокоїть загроза втратити роботу через розвиток ШІ, дослідження показує трохи інші реалії: ШІ допомагає компаніям частково закривати нестачу кадрів, а співробітникам — вдосконалювати свої навички та змінювати кар'єру. До речі, це суголосно з думками експертів, висловленими на цьогорічному Всесвітньому економічному форумі в Давосі — ШІ не знищує, а створює робочі місця.
Читайте також:
Чи забере штучний інтелект вашу роботу та яке в нього майбутнє: головне з форуму в Давосі 2024Про що дізналися Microsoft і LinkedIn від керівників компаній:
- 55% стурбовані нестачею талантів, якими можна було б заповнити посади в наступному році. Особливо у сферах кібербезпеки, інженерії та креативного дизайну.
- 66% лідерів кажуть, що вони не наймуть кандидатів без навичок ШІ.
- 71% кажуть, що вони краще наймуть менш досвідченого кандидата з навичками використання ШІ, ніж більш досвідченого без них.
- 25% компаній планують робити тренінги з використання генеративного ШІ для команд.
Американська компанія Honeywell зробила пріоритетом навчання ШІ, щоб гарантувати, що кожен працівник зможе використовувати переваги Copilot для Microsoft 365 та інших рішень. Там запустили Академію GenAI для співробітників, щоб пришвидшувати впровадження інновацій.
12% опитаних рекрутерів кажуть, що вони вже створюють нові посади, пов’язані саме з використанням генеративного ШІ. А ще 22% рекрутерів — оновлюють наявні посадові інструкції, щоб додати туди використання генеративного ШІ. За останні два роки кількість вакансій у LinkedIn, у яких згадується ШІ, збільшилася на 17%.
Майже половина працівників, які шукають роботу (45%), хвилюються, що ШІ замінить їхню працю. А 76% кажуть, що їм потрібні навички ШІ, щоб залишатися конкурентоспроможними на ринку. 69% людей кажуть, що це допоможе їм швидше просуватися по службі, а 79% — розширить перспективи працевлаштування.
Станом на кінець минулого року кількість людей, що вказують навички роботи з ChatGPT і Copilot у LinkedIn, у всьому світі зросла в 142 рази. Очолюють список райтери, дизайнери та маркетологи. Крім того, за останні шість місяців використання курсів LinkedIn, розроблених для розвитку навичок роботи з ШІ, зросло на 160% серед нетехнічних професіоналів.
Найбільше прагнуть підвищити кваліфікацію менеджери проєктів, архітектори та адміністративні помічники.
Вас також може зацікавити:
Як Copilot для Microsoft 365 трансформує роботу бізнесу: результати досліджень Microsoft
Додайте коментар