Спеціаліст чи ШІ: чого клієнти очікують від служб підтримки та як бізнесу на це відповідати

6 серпня 2024

6 хв.

Спеціаліст чи ШІ: чого клієнти очікують від служб підтримки та як бізнесу на це відповідати

Про що:

Штучний інтелект залишає традиційні контакт-центри у минулому й мотивує компанії переглядати інструменти комунікації з клієнтами. Але чи може він повністю перебрати на себе функції спеціалістів служб підтримки і як на це відреагують споживачі? Щоб покращувати клієнтський досвід і досягати комерційних цілей, бізнесу потрібно знаходити баланс між технологічністю та людяністю. Далі розповідаємо, чому такий підхід важливий та як його реалізувати.

Зміст

Як змінюються пріоритети бізнесу та настрої клієнтів

Як ШІ вдосконалює служби підтримки

Чому ШІ не замінить працівників контакт-центрів

Як змінюються пріоритети бізнесу та настрої клієнтів

McKinsey відстежують плани та прогнози керівників служб обслуговування клієнтів у різних країнах з 2016 року. І за цей час рейтинг пріоритетів компаній незмінний: 

  1. досвід клієнтів;
  2. операційне вдосконалення;
  3. технологічна трансформація;
  4. отримання прибутку.

Потреба збільшувати прибутки постійно зростає: якщо 7 років тому це було ключовим пріоритетом для 1 із 20 керівників служби, то зараз — для третини. Це змушує шукати стратегії, як поліпшувати досвід споживачів. І опитані керівники кажуть, що для цього потрібно особисто взаємодіяти з клієнтами: 57% респондентів очікують, що протягом наступних одного-двох років кількість дзвінків зросте на 20%.

Тут прогнози бізнесу збігаються з клієнтськими запитами. Опитування McKinsey серед споживачів показує: вони хочуть, щоб служби підтримки зосереджувалися на особистій взаємодії з ними. Найбільш бажаний формат комунікації для розв'язання проблем серед респондентів різного віку — телефонна розмова. Навіть для зумерів у віці від 18 до 28 років.

Фінансова компанія розповіла McKinsey, що клієнти-зумери на 30-40% частіше дзвонять, ніж мілленіали — і це майже стільки ж, як і бебі-бумери. Крім того, клієнти преміального сегмента різного віку також віддають перевагу телефону.

Прагнення клієнтів до спілкування зі спеціалістами підтверджує й опитування Gartner64% респондентів не хотіли б, щоб служби підтримки використовували ШІ для обслуговування. Крім того, 53% опитаних подумали б про перехід до конкурента, якби дізналися, що компанія використовуватиме ШІ для таких задач.

Але не йдеться про те, що клієнти хочуть спілкуватися зі службою підтримки виключно телефоном. Опитування McKinsey і Gartner показують, що споживачі прагнуть гнучкості — використовувати різні канали відповідно до своїх потреб: соцмережі, пошту, дзвінки, месенджери. «Як тільки клієнти використовують всі можливості самообслуговування, вони готові звернутися до людини», — зазначають в Gartner. 

Як тоді не втрачати клієнтів? Розвивати багатоканальне обслуговування та знаходити баланс між використанням ШІ й залученням співробітників.

Як ШІ вдосконалює служби підтримки

Створення екосистем із підтримкою ШІ — один з пріоритетів керівників служб підтримки у всьому світі. Gartner прогнозує, що до 2026 року кожна десята взаємодія клієнта з підтримкою буде автоматизована за допомогою ШІ.

Які унікальні переваги дає ШІ в службах обслуговування:

  • Підвищена продуктивність команд. ШІ дозволяє обробляти більший обсяг клієнтських запитів за менший час. Сучасні чат-боти можуть миттєво відповісти на поширені запитання, голосові помічники — швидко зорієнтувати в голосовому меню, а різноманітні аналітичні інструменти — допомогти агентам знайти точну інформацію для обслуговування клієнтів. 

Замість того, щоб співробітники контакт-центру розбиралися в тисячах сторінок технічної документації для пошуку відповіді по запиту клієнта, краще довірити цю задачу ШІ. Він зможе за лічені секунди знайти та обробити потрібні дані.

  • Кращий мовний аналіз. Алгоритми машинного навчання та обробки природної мови аналізують текстові повідомлення й записані голосові дзвінки. Це дозволяє оцінювати ефективність комунікації, перебудовувати сценарії розмов і змінювати взаємодію з клієнтами. Тобто адаптувати комунікацію для кращого обслуговування.  

  • Ефективніша прогнозна аналітика. Використання ШІ для аналізу великих даних дозволяє передбачати майбутні потреби клієнтів, завантаженість контакт-центру або сезонний попит на ті чи інші запити в обслуговуванні. Крім того, на основі інформації про середні обсяги звернень компанія може ефективніше планувати робочі зміни спеціалістів, щоб зменшувати час очікування клієнтів.

  • Розширення можливостей самообслуговування. Інтелектуальні чат-боти з ШІ — ефективний та економічно вигідний варіант автоматизації служб підтримки. Їх можна інтегрувати в сайт, соцмережі чи додаток і завдяки цьому не тільки швидше розв'язувати рутинні питання, але й орієнтувати клієнтів у подальших діях, якщо запит нетиповий.

Водночас в опитуванні McKinsey керівники служб підтримки кажуть й про проблеми використанні ШІ. Це технічні труднощі розгортання та масштабування інструментів, а також складнощі гарантії безпеки й управління ШІ. Експерти Gartner називають серед проблем занепокоєння клієнтів — ті бояться, що ШІ стане ще однієї перепоною між ними та спеціалістами з підтримки. Важливо дати зрозуміти споживачу, що ШІ не замінює людину в контакт-центрі, а оптимізує обслуговування.

Gartner наводить такий приклад: чат-бот з ШІ повинен повідомляти клієнту, що його зв'яжуть з агентом, якщо програма не знайде розв'язання проблеми. Потім має плавно з'явитися агентський чат, спілкування в якому продовжиться з того місця, де зупинився чат-бот.

Чому ШІ не замінить працівників контакт-центрів

Такий сценарій поки що складний у реалізації з кількох причин: 

  • ШІ обмежений в креативі. Запит клієнта може бути настільки нетривіальним, що відповідь не знайдеться у завчасно підготовленій базі даних — треба буде імпровізувати та шукати креативне рішення. А це під силу тільки людині. 

  • ШІ не має емпатії. Він не може з точністю оцінити емоційний стан людини та слушно відредагувати у складній ситуації. Наприклад, коли клієнт перебуває в стані стресу через проблеми з послугою чи збої вашого сервісу, він потребує співчуття, підтримки та заспокоєння, а не сухих відповідей. Інакше його емоції можуть перетворитися на негативний фідбек про компанію. 

  • ШІ все ще помиляється. Алгоритми ефективні, коли потрібно виконати шаблону задачу. Але якщо система не зрозуміє нюансів запиту, то може дати неточну або нерелевантну для клієнта відповідь. 

Саме тому ШІ-інструменти потрібно поєднувати з повноцінною службою підтримки, яка гарантуватиме клієнтам і інноваційність, і емпатичність обслуговування.

Наприклад, технологічно вдосконалити контакт-центр допоможе Віртуальна мобільна АТС від Київстар. Це хмарне рішення, з яким компанія зможе: оперативно реагувати на всі дзвінки, вести статистику та запис розмов, налаштувати голосове меню та автоматично розподіляти дзвінки на вільних працівників. Як результат — вдасться суттєво підвищити продуктивність працівників служби підтримки та покращити якість комунікації з клієнтами.

Комунікація з клієнтами

Комунікація з клієнтами

Віртуальна мобільна АТС

Хмарна АТС для роботи кол-центру. Багатоканальний номер, щоб приймати дзвінки та автоматично розподіляти їх на менеджерів. Аналіз роботи відділу продажів, інтеграція з CRM тощо.

Тож у найближчому майбутньому ШІ не забере роботу в працівників служб підтримки. Але він значно розширить їхні можливості та допоможе вийти на новий рівень обслуговування: швидший, ефективніший та більш персоналізований. Головне — знайти правильний для вашої компанії баланс між залученням людей та технологій.

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті