Про що:
Big Data полегшує пошук працівників, AI оптимізує рутинні задачі, а корпоративні активності проходять у метавсесвіті — так виглядає майбутнє HR-індустрії. Ба більше, для компаній, які дружать з технологіями, це вже почасти є реальністю. Ні, машини не замінять HR-менеджерів, але стануть їхніми помічниками.
Які технології допоможуть у рекрутингу, адаптації, розвитку персоналу та інших процесах? Зупинимося на тих, що вже змінюють HR-галузь.
Зміст
Big Data спрощує пошук працівників
Штучний інтелект забирає на себе рутину
Як AI-рішення допомагають в HR-задачах?
Метавсесвіт об’єднує команду
Big Data спрощує пошук працівників
Залучення нових співробітників потребує чималих витрат. Оголошення про вакансію, робота рекрутера, час ваших спеціалістів на співбесіди, навчання новачків — у фіналі виходить серйозний рахунок. А тепер уявіть, що після всіх витрат ви зрозуміли, що кандидат не підходить. Big Data мінімізує цей ризик.
Сервіси на основі Big Data насамперед корисні для пошуку працівників у сферах, які мають високу плинність кадрів: ритейл, гостинність і туризм, кол-центри тощо. Саме в цих галузях аналітичні інструменти допоможуть пришвидшити пошук людей, які найкраще відповідають вимогам кожної вакансії.
Як комплексно працюють Big Data-рішення в рекрутингу:
- Геоаналітика. Геопросторові дані дозволяють дослідити потенційних кандидатів на обраній локації. Наприклад, ви шукаєте консультантів у магазин, які живуть у пішій доступності до нього. Геоаналітика допоможе з’ясувати, чи знайдете ви потрібних працівників у конкретному районі.
- Таргетовані розсилки. Допомагають повідомити про вакансію потенційним кандидатам, які відповідають вашим критеріям. Ви можете сегментувати аудиторію за віком, статтю, локаціями та іншими характеристиками. А потім — налаштувати розсилку SMS на відібраних кандидатів.
Також можна використовувати Look-alike модель, щоб знаходити кандидатів, які за характеристиками подібні до наявних співробітників. Перевага рішення в тому, що розсилку SMS про вакансію можна налаштувати на аудиторію, яка з високою ймовірністю зацікавиться вашою пропозицією.
Big Data та аналітика
Big Data-рішення для бізнесу
Набір інструментів для аналізу великих масивів даних під різні потреби бізнесу — аналіз та пошук аудиторії, геоаналітика, налаштування персоналізованної комунікації тощо.
Ось, наприклад, як працює Big Data на кейсі Київстар:
Задача. Мережа АЗС шукала операторів. Важливо було, щоб кандидати жили недалеко від заправок.
Рішення. Використовуючи геоаналітику, спеціалісти знайшли людей, які проживають у конкретній місцевості та шукають роботу. А потім — налаштували таргетовану розсилку на вибрану групу.
Результат. Зробили розсилку на декілька тисяч людей і отримали конверсію майже 2% — близько 100 поданих анкет. Так, компанія не тільки закрила вакансії, але й сформувала пул кандидатів, яких можна залучити в майбутньому.
Крім того, АЗС зекономила гроші, адже не було потреби звертатися до рекрутингової агенції. Завдяки використанню Big Data-сервісів пошук персоналу обійшовся у 10 разів дешевше.
Big Data та аналітика
Геоаналітика та теплові карти
Аналіз територій у розрізі окремих локацій, міста, району. Допомагає визначити вдалі місця, щоб розташувати новий бізнес чи розширити наявний.
Важливо, що Київстар дотримується Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» і не передає та не продає персональні дані абонентів, зокрема записи розмов, тексти SMS/MMS та історію браузера третім особам. Усі аналітичні моделі з використанням Big Data будуються на основі неперсоніфікованих та зашифрованих даних.
Штучний інтелект забирає на себе рутину
AI-рішення в HR-сфері дозволяють прискорити пошук талантів, покращити співпрацю колег, а також полегшити виконання організаційних задач.
Дослідження Gartner показує: 81% опитаних HR-керівників дослідили або впровадили AI-рішення для підвищення ефективності своїх процесів. А ключовими сферами, де планується впроваджувати AI в найближчі роки, є:
- підвищення продуктивності команд — 63%;
- покращення досвіду співробітників — 52%;
- зменшення витрат на HR-напрямок — 37%;
- підтримка навчання та розвитку працівників — 28%.
Компанії можуть створювати власні AI-інструменти на базі корпоративних сервісів або використовувати готові продукти та поєднувати їх зі своїми робочими системами. Наприклад, чимало віртуальних помічників інтегруються з додатками Microsoft Office 365. Ось деякі з них:
- Rezolve.ai — чат-бот, який вміє відповідати на типові запитання, призначати тренінги, проводити опитування і вимірювати залучення співробітників.
- PeopleHum — платформа, що дозволяє автоматизувати обробку вакансій, керувати графіками співробітників, відстежувати продуктивність команд й організовувати зустрічі.
- CoRover.ai — чат-бот, який допомагає працівникам під час онбордингу, консультує з організаційних питань і налаштовує швидкий зворотний зв’язок у команді. Він синхронізується з більшістю CRM-систем, поштою, акаунтами в соцмережах тощо.
Командна робота
Microsoft 365 від Київстар
Набір ліцензійних додатків та сервісів для роботи вашої команди: Word, Excel, Powerpoint, бізнес-месенджер Teams, корпоративна пошта Outlook, 1 ТБ хмарного сховища та інше.
Як AI-рішення допомагають в HR-задачах?
Найм співробітників.
Дослідження Society for Human Resource Management у США показало: 79% опитаних компаній використовують AI під час пошуку працівників. Які функції йому можна довірити:
- створення описів вакансій;
- аналіз і відбір резюме за потрібними характеристиками;
- написання відповідей на відгуки кандидатів;
- підготовки запрошень на співбесіду;
- розробка скриптів для інтерв’ю.
З текстовими задачами допоможе chatGPT. Згідно з дослідженням Resume Builder, 55% опитаних менеджерів, які використовують chatGPT в рекрутингу, оцінили якість роботи чат-бота на «відмінно», а ще 34% – на «дуже добре».
Адаптація та розвиток персоналу.
AI стане персональним помічником на час онбордингу: допоможе знайти потрібну інформацію чи документи, призначить тренінги, порадить навчальні ресурси тощо. А загалом співробітникам він може рекомендувати програми розвитку з огляду на професійні цілі та моніторити можливості кар’єрного зростання в компанії.
Розв’язання організаційних питань.
Якщо співробітник хоче оформити відпустку, взяти лікарняний чи уточнити деталі виплат, він може звернутися до віртуального асистента, а не чекати відповіді HR-спеціаліста. Менеджерам варто віддати AI рутинні організаційні задачі, щоб зосередитися на стратегічних питаннях.
Метавсесвіт об’єднує команду
Віддалений формат роботи спонукає компанії досліджувати метавсесвіт — віртуальний простір, у якому люди можуть взаємодіяти через аватари у режимі реального часу. Підігріває зацікавлення і те, що наразі ця індустрія в топі технотрендів: як пише McKinsey, у 2022 році інвестиції в метавсесвіт зросли більш ніж удвічі, а до 2030 року вартість галузі може становити $4-5 трлн.
Для HR-сфери є важливими дві технології метавсесвіту — віртуальна та доповнена реальність. Вони відкривають нові способи розвитку і роботи команди:
- Навчання.
У метавсесвіті можна проводити тренінги, воркшопи та вебінари, забезпечуючи інтерактивний досвід навчання. Дослідження PCW показало: завдяки VR співробітники вчаться в чотири рази швидше — те, що потребує дві години навчання офлайн, можна опанувати за 30 хвилин за допомогою VR. Навчання у метавсесвіті ефективне завдяки симуляції реальності — це допомагає опановувати нові знання у практичних умовах і знизити ризик помилок. Так, на симуляторах легше вчитися працювати зі складним обладнанням. А якщо робота полягає в обслуговуванні клієнтів, можна моделювати сценарії різної комунікації. Наприклад, Bank of America використовує технології метавсесвіту для підготовки співробітників до реальної взаємодії з клієнтами. Працівникам допомагають відшліфувати з віртуальним тренером складні розмови, наприклад, як заспокоїти розлюченого клієнта чи розпізнати шахрайські наміри.
- Робочі зустрічі. One-to-one і наради у метавсесвіті дають максимальний рівень залученості. Адже тут можна створювати віртуальні офіси та взаємодіяти за допомогою аватарів у спільному просторі. Наприклад, Meta працює над проєктом Horizon Workrooms — віртуальним середовищем з офісами та кімнатами для переговорів, доповненими інструментами для презентацій.
А Microsoft розробляє корпоративний метавсесвіт у хмарі Azure — Microsoft Mesh. Це платформа для співпраці в змішаній реальності, яка дозволить колегам у різних фізичних місцях працювати в спільному голографічному просторі.
Microsoft Mesh | Microsoft Teams
- Рекрутинг і ярмарки вакансій. Рекрутингові заходи у метавсесвіті дозволяють залучати кандидатів з різних локацій. Технології дають можливість в інтерактивному форматі розповісти про переваги роботодавця та провести віртуальну екскурсію компанією. Наприклад, Bank of America на ярмарках вакансій використовує VR, щоб розповісти кандидатам історію і переваги бізнесу, а також провести тури по відділеннях. А PwC у Великій Британії створила на метаверс-платформі віртуальний парк, щоб знайомити кандидатів з компанією і проводити співбесіди. Подібне використовує й Київстар. В компанії зробили 3D онлайн екскурсію київським офісом. Для співробітників, які зараз працюють віддалено, це чудова можливість віртуально «побувати» у стінах рідного офісу.
- Корпоративні заходи. Метавсесвіт можна використовувати для тімбілдінгів, конференцій, форумів і презентацій. Зараз складно зібрати всю компанію в одній офлайн-локації, тому інтерактивні заходи у цифровому середовищі допомагають компенсувати віддаленість. На метавсесвіт-платформах можна кастомізувати віртуальний простір під тематику заходу, щоб створити відчуття максимального занурення.
Метавсесвіт уже став дієвим інструментом для комунікації ремоут-команд. Що ще буде корисним для взаємодії дистанційних колег у вашій компанії, читайте у статтях «Гібридний формат роботи бізнесу. Покрокова інструкція переходу» та «Організація роботи команди віддалено в умовах війни».
Додайте коментар