Логістика в період війни: виклики та рішення

21 червня 2023

6 хв.

Логістика в період війни: виклики та рішення

Про що:

Логістична галузь — одна із найважливіших та життєво необхідних сфер під час воєнного стану, і вона зазнала чималих змін. Дослідження, які Kyivstar Business Hub проводив у 2022 та 2023 роках, показали динаміку у розвитку сфери логістики під час війни. Скажімо, минулого року однією з головних причин закриття бізнесу було порушення логістичних ланцюгів. Цьогоріч це вже не є пріоритетом, адже компаніям потроху вдається адаптуватися до складнощів воєнного часу. Який стан напрямку зараз та як його оптимізувати? Розповідаємо далі у статті.

Зміст

У 2023 логістика тримає курс на відновлення

Проблеми логістичного напрямку та інструменти для роботи

У 2023 логістика тримає курс на відновлення

Стан логістики на початку повномасштабного вторгнення рф до України був важким. Але про те, що у 2023 році напрямок повільно відновлюється, стає зрозуміло, адже у галузі збільшується кількість пропозицій роботи. Це, звісно, дещо менша динаміка у порівнянні з ринком праці загалом. Утім, вона позитивна.

Ще у лютому 2022 року перед початком повномасштабного вторгнення на Work.ua було майже 6 тис. вакансій, у березні 2022 року їхня кількість стрімко впала у 10 разів, а вже на початку осені 2022 року — досягла позначки у понад 3 тис. Попри продовження війни квітень 2023 року показав, що напрямок логістики відновився на 71%.

Логістика в період війни: виклики та рішення

Наразі лідерами з пошуку працівників у логістичній сфері є Київська, Львівська, Дніпропетровська та Одеська області. Крім того, напрямок стає актуальним й для прифронтових областей. Зокрема, є приріст за кількістю вакансій у Миколаївській області (22%).

Компаніям для роботи потрібні:

  • водії (також водії-міжнародники);
  • логісти;
  • комплектувальники;
  • менеджери з продажів;
  • оператори контакт-центрів;
  • спеціалісти з технічної підтримки тощо.

  Звичайно, найбільше необхідні кандидати з досвідом, проте не нехтують компанії й співробітниками, яких треба навчати. До дистанційної співпраці логістичні організації традиційно не схильні, адже через специфіку роботи працівники переважно необхідні на місцях.

Війна змінила й з портрет кандидатів. Зазвичай у логістиці було більше працівників чоловічої статі, втім, зараз багато хто з них став на захист України. Щоб уникнути дефіциту кадрів, за думкою експертів Work.ua, логістичні компанії можуть орієнтуватися на найм жінок та навчати їх професій, які переважно виконували чоловіки.

Проблеми логістичного напрямку та інструменти для роботи

Розповімо про кілька актуальних проблем логістичної галузі та надамо варіанти інструментів для їхнього розв’язання:

  • Оптимізація логістичних маршрутів

Дерусифікація вулиць і населених пунктів значно повпливала на оптимізацію логістичних ланцюгів в Україні. Про цю проблему розповіла Олена Григораш, СЕО Direct Marketing Solutions. Вона заначила, що торік змінили назву більш як 6 тис. об’єктів. Це своєю чергою призводить до помилок, адже доставка здійснюється іноді за некоректною адресою.

Рішення З «розумними» GPS-трекерами, датчиками та використовуючи Центр керування ІоТ можна в режимі реального часу бачити розташування транспорту та допомагати водію корегувати маршрут, контролювати витрати палива, відстежувати рух посилок на складах тощо.

IoT-пристрої збирають інформацію про стан вантажу та передають її через бездротове з’єднання, використовуючи M2M SIM-карти. За допомогою цих даних система може оптимізувати маршрути, уникати затримок і сприяти швидкій доставці вантажу. Детальніше, що таке IoT технологія та як вона впливає на різні галузі, ми писали у статті.

Галузеві рішення

Галузеві рішення

IoT для бізнесу

ІоТ-технології для автоматизації різних процесів. Найчастіше використовуються у відеоспостереженні, медицині, логістиці, агро, розумних містах тощо.

  • Нестача та пошук потрібних працівників

Як ми вже писали, наразі логістичні компанії мають орієнтуватися на пошук кваліфікованих працівників. Тут для HR-команд стануть у пригоді можливості аналітики великих даних, а саме таргетовані розсилки.

Рішення Знайти працівників допоможуть рішення на основі Big Data від Київстар. Створивши портрет вашого кандидата, ви можете зробити SMS-розсилку на сегментовану аудиторію. Наприклад, надіслати жінкам, які мають власне авто, повідомлення про пошук водійок до вашої компанії.

Big Data та аналітика

Big Data та аналітика

Big Data-рішення для бізнесу

Набір інструментів для аналізу великих масивів даних під різні потреби бізнесу — аналіз та пошук аудиторії, геоаналітика, налаштування персоналізованної комунікації тощо.

  • Пошук клієнтів та замовлень

Засновник групи компаній «Прайм» Дмитро Льоушкін наголошує на ще одній проблемі — пошук замовлень. Тобто якщо перевізник приймає замовлення за допомогою диспетчера, то він переплачує йому за послуги. Звичайно, кращий варіант самому шукати потенційних клієнтів. Це також можна робити за допомогою великих даних.

Рішення Щоб знайти нових клієнтів, можна скористатися послугами Big Data-аналітиків Київстар. Фахівці створять портрет наявних клієнтів компанії, а на основі нього допоможуть визначити потенційну аудиторію. Це здійснюється через look-alike модель. Так ви зможете спрогнозувати обсяг потенційних споживачів ваших послуг та знайти клієнтів, для яких ваша пропозиція буде актуальною. Також ми створили інструкцію, як побудувати портрет клієнта.

А коли ви привернете увагу ваших клієнтів, приймайте замовлення за допомогою хмарної АТС та номеру 0-800.

Комунікація з клієнтами

Комунікація з клієнтами

Віртуальна мобільна АТС

Хмарна АТС для роботи кол-центру. Багатоканальний номер, щоб приймати дзвінки та автоматично розподіляти їх на менеджерів. Аналіз роботи відділу продажів, інтеграція з CRM тощо.

Насправді є ще багато рішень, які дозволять оптимізувати роботу логістичного напрямку. З повним переліком ви можете ознайомитися на сайті Київстар Бізнес.

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті