Довго мріяли про підвищення і нарешті отримали керівну посаду? Але не все так просто. Зазвичай менеджери-новачки припускаються купи помилок на новій посаді. У цьому матеріалі розповідаємо, що саме вони роблять не так і як цього уникнути.
Зміст
Помилка №1: Бути прискіпливим мікроменеджером
Думаєте, що тільки ви вмієте робити правильно, тому неохоче делегуєте обов’язки та контролюєте навіть найменші задачі підлеглих? Маєте типові ознаки мікроменеджера. Це одна з найбільш розповсюджених помилок керівників. Дослідження Trinity Solutions у США показало: мікроменеджмент заважав роботі 71% опитаних працівників, 69% розглядали можливість зміни компанії через це, а 36% — дійсно звільнилися.
Як виправити: почати грамотно делегувати задачі. А саме:
І заохочуйте колег до навчання. Бо з новими навичками вони показуватимуть кращий результат, і у вас зростатиме довіра до компетенцій команди.
Помилка №2: Недооцінювати роль робочих інструментів
У сучасних реаліях, коли команда може працювати в гібридному чи повністю віддаленому форматі, важливо дати їй інструменти для продуктивної роботи. Якщо у співробітників немає доступу до певних програм чи техніка не задовольняє робочі потреби, то про високу ефективність праці не йтиметься.
Як виправити: проаналізуйте технічне забезпечення команди та доповніть його потрібними інструментами. Що необхідно співробітникам:
У команди має бути пакет програм для різних цілей, які повинні синхронізуватися між собою і бути доступними на різних гаджетах. Одне з рішень, яке відповідає цим вимогам, — пакет Microsoft 365. Тут можна спільно працювати над документами в Word чи Excel, комунікувати в пошті Outlook чи в Teams, користуватися і зберігати файли в Sharepoint тощо — будь-який робочий запит без необхідності звертатися до сторонніх програм.
Швидка комунікація — запорука продуктивної співпраці. Тому в команди має бути можливість зв’язатися не тільки через пошту чи Teams, але й телефоном. Завдяки тарифам для бізнесу від Київстар це можна реалізувати на вигідних умовах. Ваші працівники користуватимуться високошвидкісним 4G-інтернетом і безлімітними дзвінками у мережі Київстар. А послуга «Роумінг як вдома» дозволить тримати зв’язок з колегами за кордоном.
Уявіть, що віддаленим співробітникам потрібно підписати договір — кур’єрська служба чи пошта стануть на заваді швидкості. Саме тому має бути доступ до зрозумілого в користуванні е-документообігу. Наприклад, однією зі зручних систем є Star.Docs від Київстар. Тут можна створювати угоди, завантажувати документи, зазначити маршрути погодження і підписувати усе необхідне КЕПом.
Продуктивність залежить і від можливостей робочої техніки. Одним співробітникам для базових задач буде достатньо ноутбука з гарнітурою, а для дзвінків — кнопкового телефону. Але якщо працівник постійно на виїздах і повинен робити фотозвіти та оперативно відправляти їх колегам, йому потрібен смартфон. При цьому важливо, щоб він підтримував 4G і мав якісну камеру.
4G (LTE) до 25 разів спритніший за 3G-інтернет. Якщо у вас ще не 4G, перевірте свій смартфон і SIM, чи підтримують вони інтернет нового покоління.
Помилка №3: Ігнорувати потребу зворотного зв’язку
Якщо керівник не дає зворотний зв’язок і не мотивує співробітників навзаєм ділитися фідбеком, це може дезорієнтувати команду. Працівники мало розумітимуть, коли їхні дії дають профіт компанії, а коли — приносять проблеми. Це позначиться не тільки на ефективності команди, але й на психологічній атмосфері. Так, за даними Officevibe, 96% опитаних співробітників хочуть, щоб керівник регулярно давав фідбек. Але, згідно з дослідженням Gallup, 47% працівників отримують фідбек від менеджера «кілька разів на рік чи рідше», а 19% — щорічно або не отримують зовсім.
Як виправити: розвивайте двосторонню культуру зворотного зв’язку.
Наприклад, в Netflix практикують підхід «Старт. Стоп. Продовжуй». На мітингах співробітники говорять один одному три речі: що варто почати робити, що треба перестати робити, а що колега вже робить дуже добре.
У Google є практика «перехресного фідбека». Менеджери проводять one-to-one з працівниками, а раз на квартал співробітники в анкеті оцінюють взаємодію з керівниками. Крім того, в компанії щорічно проводять ініціативу Bureaucracy Busters, у рамках якої працівники можуть ділитися проблемами, що виникають під час роботи.
Читайте також: «Інсайти від компанії Google, які змінять ваше життя та роботу»
Помилка №4: Закривати очі на конфлікти
Хибний спосіб нейтралізувати конфлікт — не звертати на нього увагу, сподіваючись, що він сам зникне. І не має значення, це конфлікт між керівником і підлеглими чи між іншими співробітниками. У будь-якому разі, зростатиме напруга і поляризація колег, що може погіршити продуктивність і зіпсувати репутацію команди.
Як виправити: оцінюйте проблемну ситуацію й обирайте оптимальну стратегію дій. Наприклад, можете використовувати 5 способів вирішення конфліктів американського психолога Кеннета Томаса:
Помилка №5: Демонструвати фаворитизм
Мати різне особисте ставлення до колег — нормально. Але помилкою є публічно демонструвати свою прихильність і спиратися на неї при прийнятті рішень. Через це інші колеги можуть втрачати мотивацію та відчувати неприязнь до «фаворитів».
Складність проблеми в тому, що керівник може не усвідомлювати свою неупередженість. Про таку когнітивну помилку в книзі «Міф досвіду» розповідають вчені-біхевіористи Емре Соєр і Робін Гоґарт. Вони називають це ефектом самоздійснюваних прогнозів: коли людина чинить так, щоб результат дій підтвердив її власне передбачення.
Уявімо, що співробітники, яким симпатизує менеджер, отримують найцікавіші задачі, кращі ресурси та автономію. А іншім колегам дістаються гірші задачі, менше ресурсів і більше контролю. За таких умов логічно, що «слабші» колеги не можуть проявити себе на повну, а «фаворити» дають якісніші результати, тому і заслуговують на ліпше ставлення.
Як виправити: практикуйте контрафактичне мислення — шукайте альтернативні варіанти розвитку ситуації. Запитуйте у себе, «Що було б, якби…»:
Наприклад, менеджер не знає бекграунду співробітників — що б змінилося, якби усім підлеглим дали однакові ресурси?
Наприклад, чи можуть впоратися «слабші» колеги зі складними задачами? Що станеться, якщо менеджер при розподілі обов’язків вчинить інакше, ніж завжди?
Пам’ятайте, що керівник має об’єднувати команду для реалізації спільних цілей. А якщо якесь питання викликає сумніви, завжди краще звернутися до інших управлінців або власної команди, адже вміння чути є ознакою зрілого лідера.
Більше про риси сильного керівника читайте у наших статтях «4 якості лідера, який надихатиме команду у 2023» і «Персональний розвиток лідера в часи турбулентності».