11 хв читати
Головна / Новини / Тренди та аналітика / 5 помилок менеджера в управлінні командою та як їх виправити

5 помилок менеджера в управлінні командою та як їх виправити

5 помилок менеджера в управлінні командою та як їх виправити, автор Київстар | Kyivstar Business Hub, зображення №1
Київстар
Київстар Бізнес – надійний партнер бізнесу та держави, який допомагає у виконанні щоденних задач та оптимізації внутрішніх процесів.
07 Вересня 2023
Тренди та аналітика

Довго мріяли про підвищення і нарешті отримали керівну посаду? Але не все так просто. Зазвичай менеджери-новачки припускаються купи помилок на новій посаді. У цьому матеріалі розповідаємо, що саме вони роблять не так і як цього уникнути.

 

Помилка №1: Бути прискіпливим мікроменеджером

Думаєте, що тільки ви вмієте робити правильно, тому неохоче делегуєте обов’язки та контролюєте навіть найменші задачі підлеглих? Маєте типові ознаки мікроменеджера. Це одна з найбільш розповсюджених помилок керівників. Дослідження Trinity Solutions у США показало: мікроменеджмент заважав роботі 71% опитаних працівників, 69% розглядали можливість зміни компанії через це, а 36% — дійсно звільнилися.

Як виправити: почати грамотно делегувати задачі. А саме:

  • Обговорюйте очікуваний результат виконання задачі, ставте дедлайн, надавайте усі допоміжні інструменти та відступайте в сторону. Зосередьтесь на довгострокових задачах, а поточні розподіліть між колегами, відповідно до їхнього досвіду.
  • Будьте терплячі до чужих помилок. Після виконання задачі допоможіть співробітнику зрозуміти, де він схибив і як цього можна було уникнути.
  • Дозвольте кожному в команді налаштувати свій робочий процес. Але попередньо узгодивши, коли той чи інший співробітник обов’язково має бути на зв’язку.
  •  

    І заохочуйте колег до навчання. Бо з новими навичками вони показуватимуть кращий результат, і у вас зростатиме довіра до компетенцій команди.

    Помилка №2: Недооцінювати роль робочих інструментів

    У сучасних реаліях, коли команда може працювати в гібридному чи повністю віддаленому форматі, важливо дати їй інструменти для продуктивної роботи. Якщо у співробітників немає доступу до певних програм чи техніка не задовольняє робочі потреби, то про високу ефективність праці не йтиметься.

    Як виправити: проаналізуйте технічне забезпечення команди та доповніть його потрібними інструментами. Що необхідно співробітникам:

  • Спільна робоча платформа.
  • У команди має бути пакет програм для різних цілей, які повинні синхронізуватися між собою і бути доступними на різних гаджетах. Одне з рішень, яке відповідає цим вимогам, — пакет Microsoft 365. Тут можна спільно працювати над документами в Word чи Excel, комунікувати в пошті Outlook чи в Teams, користуватися і зберігати файли в Sharepoint тощо — будь-який робочий запит без необхідності звертатися до сторонніх програм.

  • Зв’язок.
  • Швидка комунікація — запорука продуктивної співпраці. Тому в команди має бути можливість зв’язатися не тільки через пошту чи Teams, але й телефоном. Завдяки тарифам для бізнесу від Київстар це можна реалізувати на вигідних умовах. Ваші працівники користуватимуться високошвидкісним 4G-інтернетом і безлімітними дзвінками у мережі Київстар. А послуга «Роумінг як вдома» дозволить тримати зв’язок з колегами за кордоном.

  • Електронний документообіг.
  • Уявіть, що віддаленим співробітникам потрібно підписати договір — кур’єрська служба чи пошта стануть на заваді швидкості. Саме тому має бути доступ до зрозумілого в користуванні е-документообігу. Наприклад, однією зі зручних систем є Star.Docs від Київстар. Тут можна створювати угоди, завантажувати документи, зазначити маршрути погодження і підписувати усе необхідне КЕПом.

  • Техніка.
  • Продуктивність залежить і від можливостей робочої техніки. Одним співробітникам для базових задач буде достатньо ноутбука з гарнітурою, а для дзвінків — кнопкового телефону. Але якщо працівник постійно на виїздах і повинен робити фотозвіти та оперативно відправляти їх колегам, йому потрібен смартфон. При цьому важливо, щоб він підтримував 4G і мав якісну камеру.

    Помилка №3: Ігнорувати потребу зворотного зв’язку

    Якщо керівник не дає зворотний зв’язок і не мотивує співробітників навзаєм ділитися фідбеком, це може дезорієнтувати команду. Працівники мало розумітимуть, коли їхні дії дають профіт компанії, а коли — приносять проблеми. Це позначиться не тільки на ефективності команди, але й на психологічній атмосфері. Так, за даними Officevibe, 96% опитаних співробітників хочуть, щоб керівник регулярно давав фідбек. Але, згідно з дослідженням Gallup, 47% працівників отримують фідбек від менеджера «кілька разів на рік чи рідше», а 19% — щорічно або не отримують зовсім.

    Як виправити: розвивайте двосторонню культуру зворотного зв’язку.

    Наприклад, в Netflix практикують підхід «Старт. Стоп. Продовжуй». На мітингах співробітники говорять один одному три речі: що варто почати робити, що треба перестати робити, а що колега вже робить дуже добре.

    У Google є практика «перехресного фідбека». Менеджери проводять one-to-one з працівниками, а раз на квартал співробітники в анкеті оцінюють взаємодію з керівниками. Крім того, в компанії щорічно проводять ініціативу Bureaucracy Busters, у рамках якої працівники можуть ділитися проблемами, що виникають під час роботи.

    Читайте також: «Інсайти від компанії Google, які змінять ваше життя та роботу»

    Помилка №4: Закривати очі на конфлікти

    Хибний спосіб нейтралізувати конфлікт — не звертати на нього увагу, сподіваючись, що він сам зникне. І не має значення, це конфлікт між керівником і підлеглими чи між іншими співробітниками. У будь-якому разі, зростатиме напруга і поляризація колег, що може погіршити продуктивність і зіпсувати репутацію команди.

    Як виправити: оцінюйте проблемну ситуацію й обирайте оптимальну стратегію дій. Наприклад, можете використовувати 5 способів вирішення конфліктів американського психолога Кеннета Томаса:

  • Уникнення — учасники конфлікту тимчасово відсторонюються від ситуації, щоб заспокоїти емоції. Під час паузи усі мають продумати варіанти подальшого розвитку подій, а потім — повернутися з рішеннями.
  • Пристосування — одна зі сторін поступається своїми інтересами. Це виправдано, якщо неможливо знайти спільне рішення. Поступитися має той, для кого питання конфлікту має найменше робоче значення.
  • Компроміс — колеги вивчають інтереси кожного й обирають, які з них у пріоритеті для команди, а якими можна пожертвувати заради спільного результату.
  • Суперництво — людина, яка має найбільше важелів впливу, бере на себе відповідальність і чинить на свій розсуд. Цей варіант підходить за умов, коли на прийняття рішення є критично мало часу.
  • Співробітництво — команда спільно розбирає конфлікт і при пошуку рішення враховує інтереси всіх сторін. Це найбільш ефективний варіант розв’язання конфліктів, але він потребує чимало часу на аналіз ситуації.
  •  

    Помилка №5: Демонструвати фаворитизм

    Мати різне особисте ставлення до колег — нормально. Але помилкою є публічно демонструвати свою прихильність і спиратися на неї при прийнятті рішень. Через це інші колеги можуть втрачати мотивацію та відчувати неприязнь до «фаворитів».

    Складність проблеми в тому, що керівник може не усвідомлювати свою неупередженість. Про таку когнітивну помилку в книзі «Міф досвіду» розповідають вчені-біхевіористи Емре Соєр і Робін Гоґарт. Вони називають це ефектом самоздійснюваних прогнозів: коли людина чинить так, щоб результат дій підтвердив її власне передбачення.

    Уявімо, що співробітники, яким симпатизує менеджер, отримують найцікавіші задачі, кращі ресурси та автономію. А іншім колегам дістаються гірші задачі, менше ресурсів і більше контролю. За таких умов логічно, що «слабші» колеги не можуть проявити себе на повну, а «фаворити» дають якісніші результати, тому і заслуговують на ліпше ставлення.

    Як виправити: практикуйте контрафактичне мислення — шукайте альтернативні варіанти розвитку ситуації. Запитуйте у себе, «Що було б, якби…»:

  • ситуація відбувалася вперше.
  • Наприклад, менеджер не знає бекграунду співробітників — що б змінилося, якби усім підлеглим дали однакові ресурси?

  • довелося прийняти протилежне рішення.
  • Наприклад, чи можуть впоратися «слабші» колеги зі складними задачами? Що станеться, якщо менеджер при розподілі обов’язків вчинить інакше, ніж завжди?

    Пам’ятайте, що керівник має об’єднувати команду для реалізації спільних цілей. А якщо якесь питання викликає сумніви, завжди краще звернутися до інших управлінців або власної команди, адже вміння чути є ознакою зрілого лідера.

    Більше про риси сильного керівника читайте у наших статтях «4 якості лідера, який надихатиме команду у 2023» і «Персональний розвиток лідера в часи турбулентності».

    Підписатись на розсилку