Про що:
Щороку остання п’ятниця листопада є одним з найочікуваніших днів для багатьох компаній та їхніх клієнтів. У цей день відбувається глобальний шопінг — Чорна п’ятниця (Black Friday). Для бізнесу це чудова можливість розширити свою клієнтську базу та збільшити прибутки, а для покупців — придбати товари за привабливими цінами. Втім, сучасні компанії змінюють правила гри, а тому зараз Чорна п’ятниця триває не тільки у п’ятницю. Що змінюється і як підготуватися — розповідаємо далі у статті.
Зміст
Що таке Black Friday для бізнесу
Тенденції сучасної Чорної п’ятниці
Що таке Black Friday для бізнесу
Чорна п’ятниця, відома як Black Friday, — це період, коли бренди можуть максимально знизити ціни на свої товари та послуги, залучити більше клієнтів та збільшити обсяги продажів. Така традиція народилася у США, а згодом стала глобальним явищем. Ритейлери жартують, що свого роду це неофіційне свято роздрібної торгівлі.
Зокрема, Чорна п’ятниця вже понад 10 років популярна й в Україні. При чому, українським компаніям вдається організовувати Black Friday навіть під час повномасштабної війни, але не без перешкод. Наприклад, у 2022 році український е-коммерс та ритейл недоотримали близько 30% виторгу внаслідок блекаутів. Результати гірші, ніж під час локдауну, адже без електроенергії та зв’язку складніше займатися шопінгом.
Попри такі складнощі українці не вважають, що Чорна п’ятниця — «не на часі», адже торік майже 70% опитаних очікували на розпродажі всупереч воєнному часу. До того ж довіра споживачів до Чорної п’ятниці зростає. 60% з них впевнені, що цього дня ціни дійсно знижуються. 71% компаній у 2022 році також вважали Чорну п’ятницю доречною, а 42% — планували донатити з прибутку.
Тенденції сучасної Чорної п’ятниці
- Старт Black Friday
Зазвичай Чорна п’ятниця щороку відбувається в останню п’ятницю листопада. У 2023 році вона припадає на 24 листопада. Проте компанії можуть розпочинати активності раніше. Наприклад, цьогоріч клієнти АЛЛО мають змогу долучитися до розпродажу на сім днів раніше — з 18 листопада. А покупці Фокстроту можуть почати Чорну п’ятницю — 21 листопада.
- Тривалість
Назва «Чорна п’ятниця» говорить сама за себе, а тому період грандіозних знижок, на перший погляд, має тривати 24 години. Втім, зараз більшість акційних пропозицій діють понад добу. В Україні Black Friday може тривати від кількох днів до тижня і більше. Скажімо, Епіцентр за сайті зазначає, що проводитиме Чорну п’ятницю лише 24 листопада, Фокстрот — протягом 7 днів, а АЛЛО — протягом 10 днів. ROZETKA тривалість поки не анонсує.
Тож, попри загальноприйняті правила, зараз кожна компанія сама вирішує, коли вона робитиме розпродажі до Black Friday. Головне — сповістити ваших клієнтів про тривалість акційних пропозицій та асортимент. Наприклад, це легко можна зробити на платформі ADWISOR. Вона дає змогу власноруч створити SMS або Viber-розсилки для наявних клієнтів або залучити потенційних завдяки Big Data-фільтрам*. Так, можна вибрати аудиторію, яка найімовірніше зацікавиться знижками на ваші товари чи послуги. Наразі на платформі доступний 30-денний тестовий період.
Реклама та пошук клієнтів
Знаходьте нових клієнтів за допомогою платформи ADWISOR
Розсилки на потенційних клієнтів. Підбирайте аудиторію, використовуючи Big Data-параметри. Надсилайте повідомлення за розкладом або у реальному часі.
Спробувати*Київстар дотримується Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» і не передає та не продає персональні дані абонентів, зокрема й записи розмов, тексти SMS/MMS та історію браузера третім особам. Усі аналітичні моделі з використанням Big Data будуються на основі неперсоніфікованих та зашифрованих даних.
- Онлайн або офлайн
В Україні під час Чорної п’ятниці близько 70% людей комбінують онлайн та офлайн покупки. Проте, враховуючи воєнний стан в Україні, заради безпеки бізнесу, працівників та покупців, доречніше проводити Чорну п’ятницю онлайн. Окрім можливих ракетних загроз так можна уникнути великого натовпу, штовханини та післяпродажного безладу у магазині.
Єдине, що може паралізувати роботу онлайн-бізнесу та завадити шопінгу під час Black Friday — тимчасово перевантажений та недоступний для клієнтів сайт. Це може відбуватися через:
- технічні неполадки інтернет-ресурсу;
- неправильне масштабування інфраструктури, коли сайт намагається обробити непритаманний йому великий обсяг трафіку;
- автоматизовані програми (боти), які використовуються, щоб купувати товари швидше за інших;
- хакерські атаки тощо.
Щоб уникнути цих проблем, компаніям варто наперед організувати IT-фундамент. Наприклад, забезпечити собі комплексний захист від спрямованого шкідливого трафіку та захист мережевої інфраструктури. З цим допоможуть експерти Київстар.
Кібербезпека
Рішення для кібербезпеки бізнесу
Інструменти, які комплексно захистять IT-інфраструктуру, сервіси та хмарні рішення компанії від кіберзагроз різних типів.
Якщо говорити про офлайн-розпродажі, то, скажімо, минулого року вони відбувалися лише там, де це було безпечно. Також війна змінила підхід до комунікацій, оскільки ритейлери відмовилися від прикрашання магазинів та від святкових офлайн-заходів до Чорної п’ятниці. Тож, якщо ваша Black Friday буде у фізичних магазинах або ТРЦ, подбайте про нейтральну рекламу, щоб не тригерити аудиторію зайвим святкуванням, про укриття під час тривог та про генератори та інші варіанти додаткового живлення.
- Особливості покупців
У 2022 році серед покупців стало приблизно на 10% менше жінок. Причиною може бути вимушена евакуація за межі України. Втім збільшилася частка молоді (до 40 років). Однак, щоб краще дізнатися характеристики та вподобання саме вашої цільової аудиторії, можна скористатися можливостями великих даних.
Наприклад, завдяки Big Data легко:
- створити портрет клієнта;
- розширити аудиторію та спрогнозувати обсяг потенційних клієнтів;
- оцінити привабливість певної локації та її популярність серед споживачів;
- надсилати ваші пропозиції саме тим, кого це дійсно зацікавить.
Big Data та аналітика
Big Data-рішення для бізнесу
Набір інструментів для аналізу великих масивів даних під різні потреби бізнесу — аналіз та пошук аудиторії, геоаналітика, налаштування персоналізованної комунікації тощо.
- Товари та послуги
Найімовірніше, як і у 2022 році, зростатимуть продажі товарів, які даватимуть змогу легше адаптуватися до воєнних умов, особливо взимку та під час можливих блекаутів. Очікується, що цей осінньо-зимовий період також буде важким. За даними Forbes, продажі генераторів і зарядних станцій збільшились у 2-3 рази ще у серпні 2023 року.
Що ще може бути актуальним для покупців:
- павербанки;
- смартфони;
- ноутбуки;
- акумулятори;
- обігрівачі;
- побутова техніка;
- одяг і взуття тощо.
До речі, швидко приймати замовлення, консультувати та відповідати на запитання потенційних покупців щодо ваших товарів та умов розпродажу вам допоможе хмарна АТС. Об’єднайте будь-які номери вашої компанії у єдину мережу і розподіляйте навантаження на менеджерів завдяки Віртуальній мобільній АТС. Її можна розгорнути без спеціального обладнання та організувати роботу контакт-центру як в офісі, так і віддалено.
- Рекламні активності
За результатами опитування Київстар Бізнес, на 2023 рік компанії планували залишити рекламний бюджет на рівні 2022 року або навіть збільшити його (21%). Тож, це буде гарною можливістю скористатися бюджетом на промоактивності до Чорної п’ятниці, аби отримати прибутки. До речі, торік основним каналом трафіку був саме платний пошук.
Джерело: Promodo
Втім, кожна компанія сама вирішувала як рекламуватися. Скажімо, напередодні Чорної п’ятниці у 2022 році багато компаній відключали медійну рекламу, а ввечері перед Black Friday — повертали. Деяким вдавалося навіть виділяти додаткові бюджети.
Коли бізнесу починати готуватися до Black Friday 2023? Як бачимо, бізнес активно комунікує про Black Friday вже зараз, на початку жовтня. У вас є ще час, щоб продумати правильну стратегію розпродажів у Чорну п’ятницю. Втім, варто поквапитися, щоб привернути до себе увагу клієнтів та не загубитися серед конкурентів. Окрім знижок, можна пропонувати подарунки, безплатну доставку, розіграш призів, лотерею, промокоди, купони тощо. А також запустити спеціальну лімітовану колекцію товарів саме до Чорної п’ятниці або запитати свою аудиторію, яких саме пропозицій вона очікує від вашої компанії.
Додайте коментар