Про що:
Від початку повномасштабної війни в Україні на ринку праці скорочувалась кількість найманих працівників, оформлених у штаті, і водночас зростала чисельність самозайнятих осіб. Зокрема і тих, хто вирішив стати приватним підприємцем (відкрити ФОП). З якими викликами стикаються новоспечені підприємці і що може допомогти їм у щоденній роботі? Розповідаємо далі.
Зміст
Як змінювалась картина зайнятості?
Про що потрібно подбати самозайнятим фахівцям і ФОПам
Як змінювалась картина зайнятості?
Якщо перших шість місяців після повномасштабного вторгнення рф в Україні закривалося більше бізнесів, ніж було зареєстровано нових, то з серпня 2022 року така тенденція змінилася на протилежну. За статистикою від Opendatabot, у червні 2023 року відкрито рекордну кількість ФОПів за останні три роки — майже 31,5 тисячі.
Однією з причин такого стрімкого росту є те, що відновилась автоматична реєстрація ФОП через державний портал «Дія». Адже з початку повномасштабних бойових дій Єдиний державний реєстр для підприємців (ЄДРПОУ) був вимкнений, щоб дані українців були в повній безпеці. А зараз реєстр знову працює — і питання, як зареєструвати ФОП, підприємці можуть вирішити за 10 хв онлайн.
За напрямком діяльності серед новостворених підприємств переважають роздрібна торгівля (28,7%) й ІТ (8,9%). Наданням інших індивідуальних послуг вирішили зайнятися ще понад 8 745 ФОПів (6,5%), також серед п’ятірки лідерів — оптова торгівля (5,8%) і HoReCa (5,6%). Географічно переважають Київ, Дніпропетровська та Львівська області — саме ті регіони, де перебуває найбільша кількість внутрішньо переміщених осіб.
Про що це свідчить?
- По-перше, що компанії вже оговталися від першого шоку війни. І навіть якщо деякі з них ще не готові розширювати штат, то вже охоче залучають позаштатних спеціалістів-підрядників. А для такої співпраці однією з найпростіших юридичних форм є договірні стосунки з фізичною особою-підприємцем.
- По-друге, це свідчить про зростання ролі самозайнятих у різних сферах, як фізичних осіб-підприємців, так і тих, хто займається незалежною професійною діяльністю. Наприклад, науковою, мистецькою, освітньою, викладацькою та ін.
Такі самозайняті працівники гнучкі до непередбачуваних умов. І водночас вони прагнуть залишатися соціально і податково відповідальними. Вони самі собі забезпечують робоче місце, дбають про робочий стаж і власний соціальний захист.
Водночас такі підприємці здебільшого мають недостатньо стартового капіталу, тому їм украй важливо заощаджувати витрати на ведення бізнесу. І це може потребувати нестандартних підходів, інноваційних рішень та постійного вдосконалення продукту або послуги за відсутності коштів. Крім того, часто багато різних завдань доводиться робити власноруч, адже дрібні підприємці мають труднощі з набором і утриманням персоналу через той самий брак коштів.
Проте вже зараз існують дієві інструменти, які можуть полегшити щоденну роботу, економити час на виконання завдань і при цьому заощаджувати кошти. Потрібно лише грамотно підійти до організації роботи. Зокрема, такими помічниками стають рішення від мобільних операторів.
Про що потрібно подбати самозайнятим фахівцям і ФОПам
Незалежно від напрямку бізнесу, який обирає для себе підприємець — сфера послуг, торгівля, ІТ, готельно-ресторанна сфера тощо — його робота обов’язково потребуватиме гнучкої комунікації. У тому числі й надійних засобів зв’язку, доступу до робочих процесів з будь-якого місця, проведення зустрічей онлайн, можливості підключатися до роботи з тимчасовими віддаленими командами тощо.
Тут не обійтись без якісного зв’язку та надійного швидкісного інтернету, а також допомоги хмарних технологій. Зокрема, організувати такий оптимальний набір сервісів можна за допомогою пропозицій від Київстар Бізнес.
Зв’язок: без зайвих витрат і з потрібним обсягом послуг
Багато підприємців, які розпочинають власну справу, продовжують користуватися для роботи своїм особистим номером телефону на передплаті, яким користувалися і раніше. Але вони не враховують низки ризиків і особливостей, які можуть раптово стати на заваді веденню бізнесу. Скажімо, ризик втрати номеру і коштів через дії шахраїв. Або нестачу коштів на мобільному рахунку у найбільш відповідальний момент. Чи потребу приймати багато викликів, кількість яких може збільшуватися через зростаючу кількість клієнтів, партнерів, замовників тощо. Утім, якщо перевести номер на підключення за бізнес-тарифом, більшість з цих запитів можна легко вирішити.
- По-перше, підключення за договором мінімізує ризик заволодіння вашим номером шахраями й, відповідно, якщо він у вас фінансовий, убезпечує ваші рахунки від крадіжки з них коштів.
- По-друге, завдяки користуванню бізнес-тарифами абоненти можуть не перейматися, що “підуть у мінус” і не матимуть зв’язку в найвідповідальніший момент — вони можуть сплачувати за послуги у наступному місяці.
- По-третє, бізнес тарифи від Київстар мають додаткові переваги — низку сервісів для ведення бізнесу, якими можна користуватися понад тарифний обсяг послуг без жодних доплат. Але про все по черзі.
Щоб кожному підприємцю і самозайнятій особі гнучко підібрати тариф під власні потреби, Київстар пропонує тарифну лінійку Love.Ua. Бізнес із розширеним наповненням. Обравши зручний тариф, бізнес-клієнти отримують також можливість підключити без доплат дві Суперсили на вибір.
Це послуги, серед яких, наприклад, додаткові хвилини на інші мережі та за кордон, додаткові SMS по Україні, розширений пакет Київстар ТБ, додатковий інтернет-трафік у роумінгу, SIM для планшета, SIM для другого телефона.
А також серед Суперсил є хмарні сервіси — Office 365 online та Віртуальна мобільна АТС, які дозволяють організувати робоче місце онлайн чи комунікації з клієнтами/замовниками з будь-якого місця, де є інтернет.
Зв'язок для бізнесу
Тарифи для компаній та підприємців
Підбирайте тариф під ваші бізнес-потреби. Швидкісний 4G, безлім на Київстар, хвилини на інші номери та за кордон, а ще дві послуги на вибір без доплат.
Утім, і це ще не всі переваги. Якщо обрати підключення до бізнес-тарифу, можна заощаджувати на зв’язку упродовж півроку, адже новим клієнтам Київстар дає знижку 50% на 6 місяців. Зручно, що зробити бізнес-підключення можна навіть для одного номера. Детальніше про всі переваги ми розказали у матеріалі «Як вибрати мобільний зв’язок та інтернет для бізнесу: огляд тарифних планів».
Швидкий і надійний інтернет
Швидкий і стабільний інтернет давно вже став невід’ємною частиною щоденного робочого життя більшості українців, й особливо тих, що самі себе забезпечують роботою. Адже світ все більше диджиталізується і бізнес “живе” в онлайні. Тож якість і обсяг мобільного інтернету в робочому гаджеті стали однією з основних потреб підприємців. З огляду на це, Київстар передбачив і збільшені обсяги трафіку мобільного інтернету у тарифних планах Love.Ua. Бізнес.
Утім, якщо за потребами підприємця необхідно підключити стаціонарний інтернет, з такими можливостями можна ознайомитися в цій статті — у ній ми давали кілька корисних порад щодо оптимального варіанту підключення залежно від особливостей розташування вашої робочої локації.
Офіс там, де працюєш у цей момент
Малих підприємців часто можна назвати digital nomad, тобто цифровими кочівниками, які обирають працювати віддалено — з різних місць в Україні чи з-за кордону, з дому чи з публічних місць: кав’ярень, бібліотек, коворкінгів і навіть транспорту. Для них їхній офіс розташовується в їхньому гаджеті. І це легко влаштовувати завдяки можливостям Microsoft 365 — пакету зі звичних застосунків Microsoft Office (Word, Excel, Outlook, PowerPoint, Teams тощо) та 1 Тб місця в хмарному сховищі, який дозволяє організувати робоче місце віддалено практично в будь-якому місці, де є інтернет.
Командна робота
Microsoft 365 від Київстар
Набір ліцензійних додатків та сервісів для роботи вашої команди: Word, Excel, Powerpoint, бізнес-месенджер Teams, корпоративна пошта Outlook, 1 ТБ хмарного сховища та інше.
Київстар є офіційним партнером Microsoft в Україні, тому надає можливість користуватися ліцензійним Office 365 в рамках підключення до бізнес-тарифів.
Ще одне рішення, яке теж можна підключити завдяки Суперсилам бізнес-тарифів — хмарна телефонія. Віртуальна мобільна АТС від Київстар дозволяє об’єднати в одну мережу тих, з ким підприємець працює зараз, і завдяки цьому розподіляти вхідні дзвінки на тих фахівців/партнерів/підрядників, які відповідають за певні завдання, або просто вільні в цей момент.
Навіщо це потрібно?
Насамперед так можна зменшити навантаження на один номер. А крім того, це дозволяє не втратити жодного дзвінка, адже малий підприємець не може собі дозволити втрачати клієнтів через неможливість їм вчасно відповісти. З такою хмарною АТС підприємець отримує кол-центр буквально прямо у себе в кишені. На платформі сервісу можна прописати усі необхідні сценарії переадресації дзвінків, підключити голосове меню, налаштувати графік прийому дзвінків тощо.
Це лише кілька підказок, як послуги від Київстар можуть допомогти у щоденній роботі підприємцям, які вирішили будувати власну справу. Усі рішення дозволяють гнучко налаштувати процеси, заощадити ресурси та забезпечити ефективну комунікацію під різноманітні завдання.
Зі всіма рішеннями для бізнесу можна ознайомитися на нашому сайті kyivstar.ua/business.
Додайте коментар