Про що:
Уявіть: ви виклали пост в Instagram та отримали 200 лайків з аудиторії 8000 підписників. Це мало чи багато? Контент сподобався користувачам, чи «не зайшов»? Як порахувати показник залученості та яким він має бути — розповідаємо в матеріалі.
Зміст
Показник залученості: що це таке
Як ще порахувати Engagement Rate
Чому варто дізнаватися Engagement Rate
Залучаємо та мотивуємо до дій: як підвищити ER у соцмережах
Показник залученості: що це таке
Engagement Rate (ER), показник залученості, відображає кількість користувачів, яка взаємодіє з контентом. ER використовується в аналітиці соціальних мереж, рекламних кампаніях, email-маркетингу тощо.
Найпростіший варіант порахувати Engagement Rate — це розділити всю кількість взаємодій на загальну кількість людей, які побачили контент.
Для Instagram взаємодіями вважаються лайки, збереження, коментарі та репости. Для електронних листів — відкриті email та кліки на посилання. Для сайтів — скільки людей провели на сторінці понад 10 секунд, зайшли другий раз або виконали ключову дію (наприклад, заповнили форму реєстрації).
Engagement Rate = (сума всіх взаємодій) / (всі люди, які бачили контент) * 100%
Пост лайкнули 200 людей, ще 10 людей його зберегли, 20 залишили коментарі та 5 репостнули. 200+10+20+5=235 взаємодій. 235/8000*100%=2.94%
Це мало? Багато? Середнє?
Ідеального показника залученості не існує. Він залежить від багатьох факторів: платформи, загальної кількості підписників, типу контенту. Наприклад, в Instagram ER невеликого акаунта з 5-10 тисячами підписників часто вище, ніж у мільйонників. У блогерів залученість у середньому вище, ніж у брендів, а у магазина одягу, що публікує розважальний контент — краща за офіційну сторінку корпорації.
В інтернеті можна побачити думку, що показник залученості в 1-5% — непоганий, а вище 10% — майже неможливий. Насправді ж, щоб зрозуміти «чи ER нормальний» варто порівняти його з показником залученості конкурентів чи з результатами вашої сторінки в минулому.
В одному випадку показник 2.94% буде високим, в іншому — недостатнім.
Як ще порахувати Engagement Rate
Формулу можна змінювати залежно від того, що саме треба проаналізувати. Іноді рахують відношення взаємодій до охоплень — всіх людей, які подивилися цей пост, іноді — до загальної кількості підписників.
Можна рахувати ER для одного поста, для постів за тиждень або для всього контенту — тоді всі взаємодії діляться на кількість підписників/охоплень та кількість постів, аби отримати загальний показник.
Іноді ER вимірюють для одного виду взаємодій — тільки кліків чи тільки коментарів.
Щоб виміряти Engagement Rate та інші метрики, використовують спеціальні сервіси, наприклад:
- Meta Business Suite — офіційний безкоштовний інструмент від Meta для Facebook та Instagram;
- Not Just Analytics — аналізує ваш профіль Інстаграм (кількість підписників, залученість, популярні пости), надає звіт в pdf, допомагає знайти блогерів для співпраці;
- Sprout Social — комплексна платформа, що допомагає планувати та публікувати контент, аналізувати його ефективність, відстежувати згадки бренду в соцмережах, автоматизувати відповіді. Підходить для великих команд.
Якщо ви хочете проаналізувати наявну цільову аудиторію та залучити нових клієнтів, скористайтеся інструментом Big Data від Київстар. Big Data допомагає побудувати портрет клієнта за 100+ параметрами (вік, стать, геолокація, характеристики девайса тощо), знайти райони міста, де найчастіше буває ваша аудиторія, та провести глибинну аналітику.

Big Data та аналітика
Big Data-рішення для бізнесу
Набір інструментів для аналізу великих масивів даних під різні потреби бізнесу — аналіз та пошук аудиторії, геоаналітика, налаштування персоналізованної комунікації тощо.
Чому варто дізнаватися Engagement Rate
Engagement Rate допомагає відстежити, який контент цікавий користувачам, на що вони реагують, які теми хочуть обговорювати — і, відповідно, покращити маркетингову стратегію.
Коли ви аналізуєте сторінку конкурента чи блогера, у якого плануєте замовити рекламу, ER допомагає зрозуміти, чи є тут «жива» аудиторія. Якщо акаунт з сотнею тисяч підписників збирає сотню лайків на пост — можливо, більшість підписників — боти.
Чим вищий Engagement Rate — тим більше користувачі залучені, а отже — тим більше вони довіряють бренду. Підвищується ER — бренд зростає органічно, збільшуються продажі.
Залучаємо та мотивуємо до дій: як підвищити ER у соцмережах
Ось кілька порад, які допоможуть вам взаємодіяти з аудиторією:
- Постійно аналізуйте залучення аудиторії та інші метрики, експериментуйте з форматами та знаходьте те, що працює у вас.
- Використовуйте Call to Action (CTA) — нагадуйте користувачам взаємодіяти («Не забудьте поставити лайк», «Будемо вдячні за репост» тощо).
- Ведіть діалог, а не монолог — відповідайте на коментарі та повідомлення підписників вчасно та ввічливо, розв’язуйте проблемні ситуації, дякуйте за підтримку.
- Використовуйте UGC — мотивуйте користувачів знімати відгуки та розпаковки знижкою на наступну покупку або невеликим подарунком.
- Будьте щирими — розповідайте історії, діліться особистим досвідом, показуйте не ідеальну картинку, а свої помилки та поразки, й те, як ви їх подолали.
- Спирайтеся на власні цінності — не копіюйте контент інших брендів, а створюйте своє, те, що відображає вас найкраще.

Як залучити аудиторію: поради від Ольги Гуцало
Head of SMM Kyivstar.Tech
Використовуйте CTA, але не занадто часто — це може навпаки відвернути від реакції та підписки, так працює зворотня психологія.
Відповідайте на коментарі підписників контентом — чим краще він розв’язує проблему користувача, тим більше з ним будуть взаємодіяти.
Беріть участь у трендах, але не у всіх. Банальне постійне копіювання трендів може навпаки просадити залученість. Але якщо ви впевнені, що саме цей тренд круто підкреслить ваші цінності або бренд, і ви можете зняти його цікавіше за інших — вперед!
Важливо, щоб контент був оригінальним. Створіть свій формат і стиль аудиторія точно захоче підписатись, тому що ви вирізняєтесь. Та і коментарі та реакції будуть.
Провокуйте. Більшість брендів боїться цього, але сміливі завжди мають щастя. Не вірите, що це працює — зайдіть в тікток!
Пишіть про біль клієнтів. теми які їм відгукуються — підписники реагуватимуть на таке, залишатимуть коментарі, захочуть розповісти про свій досвід та вступити у дискусію.
Використовуйте CTA, але не занадто часто — це може навпаки відвернути від реакції та підписки, так працює зворотня психологія.
Відповідайте на коментарі підписників контентом — чим краще він розв’язує проблему користувача, тим більше з ним будуть взаємодіяти.
Беріть участь у трендах, але не у всіх. Банальне постійне копіювання трендів може навпаки просадити залученість. Але якщо ви впевнені, що саме цей тренд круто підкреслить ваші цінності або бренд, і ви можете зняти його цікавіше за інших — вперед!
Важливо, щоб контент був оригінальним. Створіть свій формат і стиль аудиторія точно захоче підписатись, тому що ви вирізняєтесь. Та і коментарі та реакції будуть.
Провокуйте. Більшість брендів боїться цього, але сміливі завжди мають щастя. Не вірите, що це працює — зайдіть в тікток!
Пишіть про біль клієнтів. теми які їм відгукуються — підписники реагуватимуть на таке, залишатимуть коментарі, захочуть розповісти про свій досвід та вступити у дискусію.
Додайте коментар