Міжнародний жіночий день 2025: як змінюються подарунки та бізнес-стратегії

6 березня 2025

6 хв.

Міжнародний жіночий день 2025: як змінюються подарунки та бізнес-стратегії

Про що:

Світ змінюється, і разом із ним трансформується значення Міжнародного жіночого дня. Сьогодні це не лише свято, а й привід говорити про рівні можливості, кар’єрний розвиток і справедливу оплату праці. Бізнес теж не стоїть осторонь: багато компаній вже переглянули підходи до лідерства, впроваджують інклюзивні політики та підтримують жінок у кар’єрі. Які зараз діють тренди та виклики за думкою Inweb? Розбираймося разом.

Зміст

Як українці ставляться до Міжнародного жіночого дня

Як 8 березня впливає на покупки: тренди та споживча активність

Що чекають жінки від брендів та які подарунки зможуть порадувати українок

Як українці ставляться до Міжнародного жіночого дня

Міжнародний жіночий день у 2025 році — це не просто свято, а й нагадування про те, що питання ґендерної рівності досі залишається актуальним. Згідно з даними World Economic Forum, на досягнення повного паритету між чоловіками та жінками може знадобитися ще 134 роки.

Однак в Україні ситуація поступово змінюється. У 2024 році Україна піднялася на 63-тю сходинку в глобальному рейтингу ґендерної рівності (The Global Gender Gap Index), покращивши свої позиції на три пункти порівняно з попереднім роком. Водночас не всі жінки відчули ці зміни: 23% українок заявили, що рівень поваги та рівноправ’я залишився для них незмінним або навіть погіршився.

Нерівність також проявляється в робочому середовищі. Близько 60% українок стикалися з упередженим ставленням на роботі: знецінення їхніх професійних досягнень, недооцінка внеску або привласнення їхніх ідей колегами. Крім того, жінки все ще недостатньо представлені в медіапросторі як експертки та лідерки думок.

Ставлення до самого свята теж змінюється. Згідно з опитуванням Київського міжнародного інституту соціології (КМІС), у 2024 році лише 21% українців назвали 8 березня одним із важливих для себе свят, тоді як у 2023 році таких було 25%. Однією з причин цього є комерціалізація та поверхове використання теми рівності в маркетингових кампаніях. Деякі бренди сприймають цей день як чергову можливість для продажів, що викликає критику та недовіру з боку суспільства.

Раніше більшість українок (64,2%) асоціювали 8 березня з весною, ніжністю та жіночністю. Для 36,5% це була нагода перепочити, а 28,2% вважали його днем боротьби за права жінок.

У сучасних реаліях аудиторія очікує від компаній більш усвідомленої комунікації: 27% українців хотіли б бачити більше емпатії у висловлюваннях брендів, а ще 18% очікують, що бізнес стане рушієм позитивних змін. Це важливий сигнал для компаній, які створюють рекламні кампанії до 8 березня.

Як 8 березня впливає на покупки: тренди та споживча активність

Міжнародний жіночий день залишається популярним святом серед жінок у багатьох країнах.  У Польщі 85% жінок відзначають це свято, а кожна друга робить собі подарунок. Водночас лише 10% активно шукають святкові знижки. У Великій Британії зростає тренд підтримки жіночого бізнесу: 67% жінок надають перевагу покупкам у компаніях, заснованих жінками, а серед молоді ця цифра ще вища.

Пошукова активність щодо подарунків починає зростати з 11 лютого, а пік припадає на 3-9 березня. Найчастіше шукають ідеї для мам, дівчат і дружин. Для бізнесу це сигнал заздалегідь готувати пропозиції, які справді резонують із запитами клієнтів.

Щоб створити привабливі пропозиції, важливо розуміти вашу цільову аудиторію. Хто саме шукає подарунки: чоловіки чи жінки? Який їхній вік, стиль життя, звички? Портрет клієнта дозволить проаналізувати ці та багато інших критеріїв і сформувати персоналізовані пропозиції. На основі цього аналізу ви отримаєте анонімізований звіт із графічним відображенням відсоткового складу вашої аудиторії, що допоможе вам точніше адаптувати маркетингові кампанії та підвищити ефективність продажів.

Big Data для аналітики

Big Data та аналітика

Big Data для аналітики

Побудова портрета наявної та визначення потенційної ЦА з використанням 100+ Big Data-параметрів. Допомагає зрозуміти реальні потреби клієнтів для подальшого розвитку бізнесу.

Що чекають жінки від брендів та які подарунки зможуть порадувати українок

У 2024 році більшість жінок у США очікують від брендів знижок і спеціальних пропозицій до 8 березня — таких відповідей було 60%. Найбільше цікавляться акціями жінки віком 65+, тоді як молодша аудиторія більше звертає увагу на знижки, пов’язані зі сферою здоров’я (57%) та товарами для дому (49%). Загалом, старші споживачки проявляють більший інтерес до святкових пропозицій.

Дані Omnisend свідчать, що в період з 1 по 8 березня 2023 року рівень конверсії в email-маркетингу виявився нижчим, ніж у 2021-2022 роках.

Які акції або ініціативи цікаві споживачам в Міжнародний жіночий день:

Міжнародний жіночий день 2025: як змінюються подарунки та бізнес-стратегії

Джерело: Іnweb

Згідно з дослідженням Gradus, українки найбільше цінують на Міжнародний жіночий день такі подарунки: квіти (42%), увагу та турботу (34%), можливість відпочити від домашніх справ (31,8%), романтичну вечерю вдома (26%), подорож (25,9%) та ювелірні прикраси (23%).

Найпопулярніші категорії подарунків серед Українок

1/2

Джерело: Іnweb

Джерело: Іnweb

Варто зазначити, що у 2024 році 45% опитаних українських жінок, порівняно з 37% у 2023 році, стали більше піклуватися про своє здоров'я. Ця тенденція посилюється на фоні високого рівня стресу, який переживають жінки в умовах українських викликів. Тож, зважаючи на зростаючий тренд на self-care, брендам варто враховувати важливість підтримки та пропонувати рішення, що сприяють жіночому добробуту. Врахування цих потреб може стати ключем до лояльності та взаєморозуміння з цільовою аудиторією.

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті