Рекламно-комунікаційний ринок України: підсумки 2024 і прогноз на 2025 рік

25 лютого 2025

6 хв.

Рекламно-комунікаційний ринок України: підсумки 2024 і прогноз на 2025 рік

Про що:

Рекламний ринок України у 2024 році показав зростання на 30% порівняно з попереднім роком. ТБ-реклама, пряма реклама та цифрові медіа стали головними драйверами цього успіху. Як вдається ринку не лише відновлюватися, а й розвиватися в умовах нестабільності. Всеукраїнська рекламна коаліція підсумувала результати минулого року та поділилася прогнозами на 2025. Розповідаємо про інсайти з дослідження.

Зміст

Загальні рекламні тенденції

Цифрова реклама

ТБ-реклама

Цифрове ТБ

Зовнішня реклама

Радіо

Реклама в друкованих медіа

Маркетингові сервіси

Загальні рекламні тенденції

ТБ-реклама та пряма реклама залишаються основними драйверами ринку. У 2024 році ТБ-реклама збільшилася на 50%, а пряма реклама — на 51%. Очікується, що ці категорії зростатимуть й у 2025 році, хоча темпи приросту будуть поміркованішими (24% та 23% відповідно).

Цифрові медіа також показали суттєве зростання — на 22% у 2024 році, і це прогнозується як одна з найбільш перспективних категорій у майбутньому. Зокрема, Digital ТБ зросло на 67% у 2024 році та продовжить рости, хоча з дещо нижчим темпом — 20% у 2025 році.

Реклама в пресі також демонструє позитивну динаміку, хоча її темпи зростання помітно менші (8% у 2024 році). Зокрема, національна преса показала приріст на 10%, а регіональна преса — на 9%.

Рекламно-комунікаційний ринок України: підсумки 2024 і прогноз на 2025 рік

Джерело: Всеукраїнська рекламна коаліція

OOH-медіа (out of home, «зовнішня реклама») стало ще одним сектором зі значним приростом — 43% у 2024 році. Усе завдяки розвитку цифрових технологій, таких як DOOH (цифрова зовнішня реклама), що показала 58% зростання у 2024 році.

Радіореклама також демонструє помірне зростання — 20% у 2024 році, з прогнозом на наступний рік у 25%. Загалом, радіо залишається важливим каналом для національних і регіональних рекламодавців.

На 2025 рік загальний прогноз свідчить про подальше зростання ринку, але вже з помірними темпами — близько 18%. Цей рік обіцяє стабільність для ринку.

Цифрова реклама

Рекламні бюджети у 2024 році збільшилися на 25%, і, за прогнозами, у 2025 році це зростання продовжиться, досягнувши 28%. Основні чинники — це відеореклама, зокрема на таких платформах як YouTube, а також зростаюча популярність банерної реклами та оголошень у соцмережах.

Значно покращився результат у категорії цифрового відео, яке зросло на 42% у 2024 році, та пошукової реклами, де показник збільшився на 30%. Важливим фактором є активний розвиток інфлюенсер-маркетингу та соціальних мереж, які показали зростання на 25% та 60% відповідно.

Очікується, що ринок інтернет-реклами залишатиметься одним із найбільш перспективних сегментів у найближчі роки.

ТБ-реклама

Ринок ТБ-реклами в Україні у 2024 році зріс на 51%, досягнувши 5,3 млрд грн, хоча прогноз був вищим. Це сталося через зменшення активності рекламодавців у останньому кварталі. Однак з огляду на поточні умови, цей результат можна вважати успіхом. У 2025 році очікується зростання ринку на 20%-25%, з прогнозом обсягу в 6,4-6,6 млрд грн.

Особливо виокремлюється категорія спонсорства, яке продовжує збільшуватися, попри падіння обсягів прямої реклами. Основним фактором зростання став новий лідер у категорії спонсорства — фармацевтичні компанії. Враховуючи відновлення ТБ-шоу, у 2025 році обсяг спонсорства може зрости ще на 35%, досягнувши 650-675 млрд грн.

Цифрове ТБ

Сегмент цифрового телебачення продовжує активно розвиватися, ставши важливою частиною як цифрових, так і традиційних телевізійних кампаній. Усе завдяки великому обсягу спортивних подій, що транслювались на OTT-платформах (Over-The-Top, тобто платформи для перегляду контенту через інтернет). 

Зокрема, це матчі збірної України, ЄВРО-2024, бій Олександра Усіка, а також Олімпіада і Паралімпіада. Ці події активно просувало багато платформ, що сприяло популяризації цифрового телебачення. Прогнозується, що цей сегмент продовжить своє зростання.

Зовнішня реклама

Ринок зовнішньої реклами в Україні виріс на 43% порівняно з минулим роком. Найбільше зростання було в Західному регіоні, де рекламні місця були зайняті на 87%. 

Особливо відзначилася цифрова зовнішня реклама (DOOH, Digital Out-of-Home), яка збільшилася на 60%. Це стало можливим завдяки попиту від великих рекламодавців і тому, що більше компаній модернізували свої рекламні носії. Поєднання традиційних рекламних форматів з цифровими допомогло вирішити проблеми зі світлом і зберегти бюджети рекламодавців.

Транзитна реклама (реклама в транспорті) також перевищила очікування і принесла 790 млн грн — на 28% більше, ніж минулого року.

Радіо

Радіореклама в Україні у 2024 році показала зростання на 20% і вперше перевищила 1 млрд грн. Це стало можливим завдяки появі понад 200 нових брендів, зокрема з таких секторів, як ліки, торгівля, харчові продукти та кондитерські вироби, а ще автомобілі, e-commerce, морозиво, соуси, кетчупи, майонези та корми для домашніх тварин.

Особливістю 2024 року стало те, що радіо стало важливим інструментом у рекрутингових кампаніях для різних підрозділів Сил оборони України, таких як Десантно-штурмові війська, Морська піхота, СБУ та інші. Загалом, соціальна реклама на радіо зросла і стала складати 10-12% від усієї рекламної продукції.

У 2025 році радіореклама продовжить зростати, зберігаючи свій високий рівень рентабельності інвестицій (ROI), а ринок може зрости на не менше 25%.

Реклама в друкованих медіа

Реклама в пресі показала позитивну динаміку у 2024 році. За словами експертів з Української Асоціації Медіа Бізнесу, порівняно з 2023 роком, зростання у 2024 році було значним, і прогноз на 2025 рік виглядає обнадійливо. Це підтверджується й іншими дослідженнями, такими як «Українські медіа, ставлення та довіра у 2024 році», які показують, що довіра до місцевих медіа як джерела новин зростає вже другий рік поспіль.

Для 2025 року прогнозуються більш оптимістичні показники, ніж у 2024 році, і реклама в пресі продовжить свій розвиток.

Маркетингові сервіси

Міжнародна Асоціація Маркетингових Ініціатив (МАМІ) представила результати аналізу ринку маркетингових сервісів згідно з доходами за 2023 рік. Загальне зростання ринку в цьому році склало 37%. Найбільше підвищення було в івент-маркетингу — 172%. Це означає, що попит на організацію різних заходів — таких як конференції, виставки, рекламні події — значно збільшився. Трейд-маркетинг і маркетинг лояльності теж показали ріст — 34% і 20% відповідно. 

У 2024 році ринок зріс у середньому на 22%. Популярні напрямки — це споживчий маркетинг та івент-маркетинг. Це показує, що бізнеси адаптуються до нових умов і шукають нові способи привабити клієнтів. Втім, галузь стикається з проблемами, такими як нестача кадрів і енергетичні труднощі. 

До речі, шукати працівників можна за допомогою таргетованих і тригерних розсилок. Так вже роблять наші клієнти. Про їхній досвід ми розповідали у статті: Як таргетовані та тригерні розсилки повідомлень допомагають бізнесу знаходити працівників.

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті