Про що:
Чому одні індустрії відновлюються, а інші — занепадають, які настрої у споживачів, чого вони хочуть і скільки готові витрачати — принципові питання для бізнесу. Але відповіді не лежать на поверхні. Як їх шукати? Робити дослідження, щоб відстежувати бізнес-тенденції. Далі розповідаємо, що дає компаніям аналіз ринку та як отримувати корисні дані для розвитку.
Зміст
Навіщо робити дослідження: 5 причин
Як проводити дослідження
Навіщо робити дослідження: 5 причин
1. Щоб глибше розуміти аудиторію
Потреби, уподобання та поведінка споживачів постійно змінюються. І саме дослідження допомагають зрозуміти, що мотивує поточних і потенційних клієнтів обирати продукт або послугу, а що — створює бар'єри.
Наприклад, компанія може дослідити купівельну поведінку конкретного сегмента цільової аудиторії — що і коли купують люди певного віку чи місця проживання. На основі отриманих даних ви можете адаптувати свої пропозиції, щоб вони точніше відповідали потребам аудиторії. А потім — робити таргетовані SMS-розсилки з релевантною пропозицією на конкретне коло споживачів. Так ви збільшите ефективність маркетингової кампанії.
Реклама та пошук клієнтів
Розсилки повідомлень від аналітиків
Надсилайте пропозиції цільовій аудиторії з таргетованими розсилками. Наші аналітики підберуть аудиторію за 100+ Big Data-параметрами (вік, стать, інтереси, локація тощо.)
2. Щоб мінімізувати ризики
Розуміючи ринкові тенденції, стан індустрії та поведінку клієнтів, підприємства можуть передбачати зміну попиту на свої продукти та відповідно коригувати стратегію, щоб зменшити бізнес-ризики.
Як дослідження можна використовувати для мінімізації ризику:
- перевіряти, чи запити споживачів резонують з вашими запланованими продуктами або маркетинговими активностями
- з'ясовувати, які є проблеми клієнтів на різних етапах шляху до покупки товарів чи послуг, і прибирати ці труднощі у своїх продажах
- визначати оптимальні ціни на конкретні категорії продуктів
Наприклад, ви плануєте випустити новий продукт. Дослідивши ринок, можете дізнатися, яка купівельна спроможність цікавої вам аудиторії, що пропонують конкуренти та які аналоги продукту вже є популярними.
3. Щоб визначити потенціал для розвитку
Дослідження підвищують обізнаність фахівців компанії про галузь. А це дозволяє розробляти стратегії, які допомагатимуть виділятися та бути попереду. Як?
По-перше, бізнесу важливо відстежувати галузеві тренди, щоб передбачати зміни ще до того, як вони відбудуться. І тут ринкові дослідження мають вирішальне значення.
По-друге, корисно визначати сфери, де клієнти незадоволені наявними пропозиціями брендів. Бо ви можете звернутись до побажань споживачів і пропонувати свої продукти як відповідь на них.
По-третє, дослідження допомагає компаніям визначити напрямки, у яких вони самі відстають. Припустимо, ваша піцерія досі приймає замовлення телефоном. А провівши дослідження, ви виявили: на ринку переважна частка закладів пропонують клієнтам онлайн-замовлення через різні платформи, а більшість споживачів в опитуванні сказали, що не люблять говорити телефоном. Ваш наступний крок — диджиталізація бізнесу.
4. Щоб приймати кращі рішення
Сучасний бізнес повинен приймати рішення на основі аналітики, а не інтуїції. Особливо, якщо йдеться про капіталомісткі зміни, наприклад, випуск нових товарів чи розширення послуг. Бізнесу важливо сформувати цілісну інформаційну картину на основі даних із різних джерел — як внутрішніх, так і зовнішніх.
У цьому допоможе, наприклад, дата-платформа від Київстар. Вона об'єднує різнотипні дані: від Google Ads до зовнішньої інформації про динаміку ринку. А також дозволяє автоматично опрацьовувати їх і візуалізувати, щоб бачити закономірності та винятки.
Big Data та аналітика
Дата-платформа від Київстар
Рішення для консолідації та аналізу даних з різних джерел, автоматизації звітності, створення прогнозної аналітики та моделювання.
Вас також може зацікавити:
Як ефективно будувати бізнес-аналітику: поради та кейси від Київстар5. Щоб підкреслити власну експертизу
Ви можете використовувати дослідження не тільки для внутрішнього користування. Якісно оформлений аналіз — це також корисний і цікавий контент, який приверне увагу вашої аудиторії. Але тут важливо оцінити, якими результатами ви дійсно готові ділитися, щоб не розкрити інсайти конкурентам.
Як зацікавити аудиторію дослідженням:
- Порівнюйте результати різних років, щоб аудиторія бачила не тільки цифри, але й тенденції. Наприклад, так робить Київстар Бізнес у своєму щорічному досліджені стану українських компаній.
- Візуалізуйте дані дослідження. Якщо аудиторії не потрібна глибока аналітика, то візуальна історія на основі даних матиме більше шансів привернути увагу. Це можуть бути не тільки інфографіки, але й відео. Наприклад, як у банку Monzo.
Monzo in 2020: looking back and looking forward
Як проводити дослідження
Розберемо три розповсюджених методи збору ринкових даних.
Опитування. Телефоном, поштою, наживо чи через онлайн-форму. Опитування може бути не тільки масовими з уніфікованим набором запитань, але у фокус-групі або у вигляді глибинного інтерв'ю. Перевага методу — можливість отримати велику кількість унікальних даних для аналізу.
Сучасні онлайн-форми мають багато корисних функцій для форматування та обробки відповідей, які роблять дослідження ще більш зручними. Наприклад, Microsoft Forms має вбудовані засоби для аналітики отриманих відповідей та різні опції візуалізації даних. Як створити опитування в Microsoft Forms, читайте у нашій статті.
Командна робота
Forms у Microsoft 365
Форми для самостійного створення опитувань у наборі ліцензійних додатків і сервісів Microsoft 365 від Київстар.
Вторинні дані. Є чимало джерел, які можуть доповнити власні дані компанії та збагатити внутрішні дослідження. Наприклад:
-
Звіти консалтингових і дослідницьких організацій.
Де шукати: Центр економічної стратегії, Deloitte Ukraine, McKinsey, Promodo, Gradus Research.
-
Загальнодоступна інформація про світові ринки.
Де шукати: Організація економічного співробітництва та розвитку, Trade Map, globalEDGE, Nationmaster.
-
Інформація державних органів.
Де шукати: НБУ, Держстат, Мінекономіки.
-
Новини профільних бізнес-організацій.
Де шукати: Американська торговельна палата України, Асоціація ритейлерів України, Європейська Бізнес Асоціація.
-
Комерційні тематичні звіти компаній, які досліджують різні індустрії.
Ще більше корисних джерел даних — у нашій добірці «На хвилі бізнес-інсайтів: 15 ресурсів для пошуку трендів»
Аналітика соцмереж. Користувачі активно висловлюють думки про компанії та їхні продукти — збираючи їх, ви можете отримати невідфільтровані погляди на бренд. Наприклад, про сильні та слабкі сторони продукту чи побажання про вдосконалення послуг. Завдяки дослідженню відгуків ви також зрозумієте, які маркетингові ініціативи працюють найбільш ефективно, щоб розробляти результативні маркетингові кампанії.
Крім того, бізнесу варто використовувати аналітичні інструменти для вивчення поведінки клієнтів, їхньої взаємодії з брендом, охоплення контенту, найрезультативніші канали трафіку — це все дозволить вам якісніше просувати бізнес.
Інструменти для аналітики знайдете у наших матеріалах: «Добірка сервісів для аналізу конкурентів» та «6 корисних інструментів для аналітики сайту будь-якої компанії».
Додайте коментар