20 навичок майбутнього для ери цифровізації
7 квітня 2023 10 хвилин читання

20 навичок майбутнього для ери цифровізації

Тренди та аналітика#Рішення#Технології

Про що:

Бізнес-світ за останні роки кардинально змінився, і він трансформуватиметься ще швидшими темпами. Це вже помітно. Згадайте тільки, якого галасу наробив розвиток штучного інтелекту. Ніхто поки не зрозумів остаточно, чи витіснить він певні професії. Саме тому треба на випередження розвивати вміння, які стануть у пригоді. У своїй книзі «Майбутні навички: 20 навичок і компетенцій, які потрібні кожному, щоб досягти успіху в цифровому світі» Бернард Марр розповідає про навички, які треба вивчати, щоб бути професійно затребуваним у майбутньому.

Зміст

Адаптація до цифровізації

Інформація та її аналіз

Інтелект та свідомість

Лідерство та співпраця

Баланс між роботою та життям

Адаптація до цифровізації

  • Цифрова грамотність

Цифрова грамотність — це комплекс знань, навичок та вмінь, які знадобляться людині для успішної та впевненої взаємодії з новітніми технологіями. Ми навчилися працювати з комп’ютерами, мобільними пристроями, інтернетом, тож зараз черга опановувати машинне навчання, штучний інтелект тощо.

Цифрові навички потребуватимуть стабільного оновлення. Тож, безперервне навчання стане нормою. Саме воно відрізнятиме успішних людей від усіх інших. Автор прогнозує, що жодна галузь не залишиться без цифрової трансформації. Зокрема, він вірить, що штучний інтелект покращить майже кожну професію, а тому треба розвивати навички роботи з ним. Водночас важливо підтримувати позитивне мислення, щоб захоплюватися можливостями нових технологій, а не боятися їх.

  • Допитливість

Бернард Марр зазначає, що якби потрібно б було обрати лише одну навичку, яку має розвивати кожен, це була б допитливість і постійне навчання. Тож, якщо людина зможе розвинути у собі бажання вчитися новому, то вона зможе влаштувати собі успішне та повноцінне життя. Особливо це стосується робочих питань. Допитливість гарантує, що отримані навички залишаться актуальними.

  • Навички фрилансера

Автор радить усім готуватися до майбутнього, в якому більше людей розвиватимуть у собі навички фрилансера, а саме гнучкість та відповідальність за власний професійний розвиток. Тобто зростатиме кількість самостійної роботи для вивчення нових технологій.

  • Технічні навички

Цей напрямок охоплює величезну різноманітність hard skills (англ. «тверді» навички). Їх також називають технічними, тобто вони підходять саме для конкретної професії. Наприклад, для бухгалтера, медичного працівника, юриста, розробника програмного забезпечення та інших. Людина вдосконалює hard skills в процесі навчання та роботи, набуваючи певний досвід. Зважаючи на це, кожен має запитати себе, що цифрова революція означає для його професії та над якими навичками потрібно працювати вже зараз?

  • Захист від кіберзагроз

Коли ви перебуваєте в мережі інтернет чи використовуєте цифрові пристрої, необхідно усвідомлювати ризик небезпеки від кібератак. Наприклад, вплив від хакерства, фішингу, порушення конфіденційності, кібербулінгу тощо. Тож, треба знати про інструменти для захисту своїх даних, мережі, корпоративної інформації та робочих пристроїв. До речі, зануритися у світ хакерської індустрії та зрозуміти, як вона працює зсередини, у своєму дослідженні пропонує компанія Microsoft. Ми опублікували головні факти з її звіту, які допоможуть бізнесу краще розуміти цю сферу та протистояти кібератакам.

  • Адаптивність і гнучкість

Люди мають розвивати розумову стійкість, щоб адаптуватися до постійних змін у цифрових технологіях, які впливатимуть на робочі завдання. Необхідно прийняти той факт, що на стадії розвитку автоматизація багатьох процесів не обійдеться без масштабних збоїв. Тому адаптивність до криз стане у пригоді. Це допоможе бути відкритими, зацікавленими, готовими змінюватися. При цьому зосереджуватися на можливостях, а не на перешкодах.

Інформація та її аналіз

  • Робота з даними

У контексті бізнесу робота з даними — це можливість отримувати доступ до необхідної інформації, впевнено працювати з нею, аналізувати, візуалізувати на інтерактивних дашбордах, прогнозувати дані та створювати нові. Також треба навчатися ставити під сумнів правдивість будь-яких даних, з якими ви працюватимете.

Безсумнівно, дані є цінним бізнес-активом, а це означає, що будь-які компанії найматимуть людей, які знають, як правильно опрацьовувати інформацію. Зокрема, ми вже розповідали, як збір та аналіз великих даних трансформуватимуть у майбутньому сферу страхування.

  • Критичне мислення

В епоху поширення фейкових новин та надлишку інформації критичне мислення стане одним із найважливіших навичок у спілкуванні, які потрібно розвивати. Критично означає об’єктивно. Тобто треба аналізувати ситуації, ґрунтуючись на доказах з першоджерела, а не на особистих думках, плітках або упередженнях. Тільки тоді можна зрозуміти, як насправді усе відбувалося.

  • Прийняття складних рішень

Світ настільки стрімкий, що вимагає думати та діяти швидше, ніж будь-коли. Зважаючи на кількість інформації, люди схильні до інформаційного перевантаження. А це зі свого боку ускладнює нашу здатність приймати правильні та дієві рішення. На це також впливатимуть особисті уподобання, цінності та переконання, над якими теж варто працювати.

  • Керування змінами

Окрім адаптивності та психологічної стійкості, знадобляться практичні навички приймати зміни. Цей процес містить два фактори:

  1. Навчатися успішно керувати змінами та за необхідності їх впроваджувати.
  2. Навчатися помічати та святкувати вдале впровадження змін.

Інтелект та свідомість

  • Емоційний інтелект і емпатія

Поки люди спілкуються між собою, їм завжди будуть потрібні навички емоційного інтелекту та емпатії. Емоційний інтелект — це здатність усвідомлювати, виражати та контролювати свої емоції. EQ (emotional quotient), тобто коефіцієнт емоційного інтелекту, разом з IQ (intelligence quotient) називають одним з важливих факторів, які впливають на успіх, зокрема у бізнесі.

Емоційно розумна людина усвідомлює, що її емоції впливатимуть на її поведінку та оточення, а тому здатна відповідним чином керувати цими емоціями. Одним з компонентів емоційного інтелекту є емпатія, тобто здатність бачити світ з чужої точки зору.

  • Культурний інтелект

Культурний інтелект, також відомий як культурний коефіцієнт (англ. cultural quotient, CQ) — це здатність лояльно спілкуватися з людьми різного походження. Тож, частиною створення кращого толерантного світу є повага до багатьох людських відмінностей: раса, стать, вік, соціально-економічний статус, фізичні вади тощо. Важливо не приховувати їх, а розвивати свідомість різноманітності.

  • Етична свідомість

Цифрова трансформація породила цілу низку етичних проблем. Наприклад, дилему, пов’язану зі штучним інтелектом та використанням особистих даних людей. Оскільки є потенційний ризик етичних помилок, де неправдива інформація може поширюватися інтернетом за мить, не дивно, що підприємства починають розглядати етичну свідомість як одну з важливих навичок при прийманні на роботу.

  • Творче мислення

Однією з корисних навичок є розвиток творчого мислення. Творчістю автор книги називає втілення фантазій та ідей у ​​реальність. Особливо це актуально тоді, коли людство прагне віддати все більше рутинних завдань роботам. Саме тоді вистачатиме часу на розвиток креативної творчості, генерування нових проєктів, нестандартне розв’язання завдань тощо.

Лідерство та співпраця

  • Лідерські якості

Ефективне лідерство полягає в тому, щоб надихати людей на розвиток. У цьому допомагають інвестиції у свою команду, коучінг та менторство, загальна робоча атмосфера та правильне ставлення до невдач команди. Детальніше про це ми розповідали у нашій статті. При цьому важливо розуміти, що розвиток лідерських якостей стосується не лише керівника, а й інших колег. Адже вони потенційно теж можуть очолити наступний проєкт або цілий департамент.

  • Співпраця та робота в командах

Навичка співпрацювати з оточенням, на перший погляд, здається очевидною для успіху на роботі. Втім, і зараз, і у майбутньому характер співпраці та командної роботи змінюватиметься. Необхідно вміти комунікувати з усіма учасниками команди: з колегами, які працюють в офісі або тими, які працюють у гібридному форматі чи повністю віддалено. З такими розподіленими командами як ніколи знадобляться навички співпраці.

  • Міжособистісне спілкування

Важливою навичкою для успіху на роботі є міжособистісне спілкування в усіх його проявах — усне, письмове, невербальне, а також слухання. Важливо визнавати, що ми не всі спілкуємося однаково, і якщо ви можете визначити власний стиль спілкування та стилі інших, то зможете краще пристосувати його до різних аудиторій.

Для цього можна скористатися інструментом, який допомагає дізнатися особливості поведінки колег та сумісність з іншими людьми за типологією MBTI (Myers-Briggs Type Indicator). Крім того, можна скористатися інструментом DISC (Dominance, Influence, Steadiness, Compliance). Він дозволить зрозуміти, який тип поведінки спонукає людину приймати рішення та краще побудувати з нею комунікацію, уникаючи непорозумінь.

  • Особистий бренд та нетворкінг

Створення особистого бренду, як в онлайн, так і в офлайн, є важливою частиною роботи кожної людини. Оскільки в цифрову епоху репутація допомагає не тільки отримувати цікавий професіональний досвід, а й розширювати свою мережу корисних контактів, встановлювати нові зв’язки, покращувати свою кар’єру та розвивати бізнес.

Баланс між роботою та життям

  • Керування часом

Незалежно від того, працюєте ви вдома, в офісі, або у коворкінгу, необхідно вміти ефективно керувати своїм часом. Адже ця навичка напряму впливає не тільки на продуктивність, а й на психічне здоров’я. Важливо управляти робочими процесами так, щоб вистачало часу на спілкування з родиною, улюблене хобі, навчання, читання книг та піклування про себе.

  • Піклування про себе

Зважаючи на те, скільки всього відбувається у світі, та з якою динамікою, витрачається багато енергії, щоб все це усвідомити та опрацювати, потрібно добре піклуватися про себе. Тобто підтримувати своє фізичне здоров’я, займатися спортом, уникати стресу, споживати корисну їжу, дотримуватися режиму здорового сну тощо. По суті, усе це про баланс між роботою та життям. 6 правил, як його дотримуватися ми розповідали у нашій статті.

Тож, розвиток цих 20 навичок допоможе триматися на хвилі цифрової трансформації, а не потонути в океані нового та незвіданого.

Матеріал підготовлений на основі вільної адаптації та перекладу статті Бернарда Марра у Forbes.

Тренди та аналітика#Рішення#Технології

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті

#Компанії#Інновації#Лідерство
#Тренд#ШтучнийІнтелект#Тарифи#AI#ШІ#Microsoft365#Офіс365
#Продуктивність#Робота#Київстар
#Тренд#Київстар#Менеджмент #Навички#Розвиток
#Лідерство#Рішення#МобільнийЗв'язок#Розвиток
Сила емоційного інтелекту у бізнесі30 вересня 2022 6 хвилин читання

Сила емоційного інтелекту у бізнесі

#Інтелект#Бізнес#Технології#Рішення
#Тренд#ОфісТамДеВи#Офіс365#Microsoft365#Робота#ШтучнийІнтелект#ШІ#AI#Cybersecurity#Кібербезпека
#ЦифровіТехнології#Інновації#Робота#ЯкЦеПрацює?

Підпишіться на щомісячну розсилку найцікавіших новинПідпишіться на розсилку