6 книжок про економіку, які відкривають її з нетипових сторін

13 вересня 2024

7 хв.

6 книжок про економіку, які відкривають її з нетипових сторін

Про що:

Економіка занадто важлива частина життя кожної людини, щоб бути доступною і зрозумілою лише для експертів. І це точно щось більше, ніж прибутки та видатки, зарплати та ціни, виробництво та споживання. Тому підготували добірку книжок, які цікаво пояснюють різноманітні економічні процеси та їхні взаємозв'язки з іншими сферами. Ви не знайдете тут типових академічних праць — пропонуємо 6 книжок, які розповідають про економіку з незвичних сторін.

Зміст

«Економіка добра і зла»

«Економіка на тарілці. Пояснення складних процесів на звичайних продуктах»

«Економіка як вона працює (і не працює) в словах та малюнках»

«Економіка вражень: битва за час, увагу та гроші клієнта»

«Мислення швидке й повільне»

«Як морський контейнер зробив світ меншим, а світову економіку більшою»

«Економіка добра і зла»

Томаш Седлачек

Економіка стереотипно вважається строгою науковою дисципліною, де є тільки чорне і біле. Чеський економіст Томаш Седлачек вважає інакше — у своїй книзі він подає базовий вступ до економіки як пригодницьку подорож з безліччю кольорів. А все тому, що автор поєднує її з філософією, історією, психологією та етикою.

Седлачек показує вплив культурного й соціального контекстів на економіку. Ось лише кілька питань, які він розкриває:

  • коли виникли економічні моделі та до чого тут етика як підгалузь філософії;
  • що таке добро і зло в економіці, коли в історії з'явилася ідея такого протиставлення та де в цьому питанні захована мораль;
  • чи є у суспільства шанс запобігати фінансовим кризам;
  • чому певні економічні моделі далекі від реальності й не можуть бути застосовані на практиці.

Більше цікавого дізнавайтесь в огляді книжки.

Економіка добра і зла. У пошуках сенсу економіки  від Гільгамеша до Волл-стріт

Економіка добра і зла. У пошуках сенсу економіки від Гільгамеша до Волл-стріт

Про книгу

«Економіка на тарілці. Пояснення складних процесів на звичайних продуктах»

Ха-Джун Чанґ

Економіст Ха-Джун Чанґ у кількох книжках доводить, що економіка — це не заплутані формули й незрозуміла термінологія, а люди. Тому знати її базу повинен кожен. Якщо ви згодні, пропонуємо одну з останніх книжок автора, в якій він розбирає складні економічні ідеї в поєднанні з розповідями про їжу з усього світу.

Автор поетапно розкриває історії знайомих нам усім харчових продуктів: звідки вони походять, яке мають значення в культурі та як їх готують — і навколо цього досліджує економічну теорію. На прикладі шоколаду розповідає про постіндустріальну економіку знань, локшини — про підприємництво та корпоративний успіх, полуниці — про вплив роботизації  на економіку. 

Ха-Джун Чанґ вдається до оригінальних прикладів, щоб пояснити складні процеси економічного зростання, індустріалізації, міжнародної торгівлі, зайнятості та безробіття — тобто всіх тих явищ, з якими ми маємо справу на щодень.

«Економіка як вона працює (і не працює) в словах та малюнках»

Майкл Гудвін, Ден Бурр

Цей графічний роман — для тих, хто хоче дізнатися щось нове або нагадати собі вже відоме про історію економіки в незвичному форматі. Автор Майкл Гудвін в іронічному стилі описує головні економічні принципи та зв’язки від стародавнього натурального господарст­ва до сучасності. Комікс для читачів 14+. 

Гудвін показує, як працювала економіка на рівні родини, країни та планети у різні часи в контексті історичних і політичних подій. А саме:

  • коли та як виникли гроші, міжнародна торгівля та велика промисловість;
  • як політичні рішення впливають на економіку країни та до чого призводить популізм;
  • чому стаються фінансові кризи;
  • як науковий прогрес змінює економіку;
  • як з'явився великий бізнес;
  • чому виникає інфляція та зростають ціни;
  • як збільшується кількість грошей в обігу.

А також — яка роль реклами в економіці та чому ми всі є споживачами.

«Економіка вражень: битва за час, увагу та гроші клієнта»

Б. Джозеф Пайн II, Джеймс Г. Ґілмор

Якщо захочете докладно вивчити питання, чому ми всі є споживачами та як бізнес конкурує за увагу клієнтів, допоможе ця книжка. Ще наприкінці XX століття її автори Б. Джозеф Пайн II та Джеймс Г. Ґілмор вперше використали термін «економіка вражень» — вона йде за аграрною, промисловою та економікою послуг. 

На думку авторів, суспільство перебуває на межі нової економічної ери. І для успіху підприємствам потрібно трансформуватися — навчитися створювати унікальні емоційні зв’язки з клієнтами, щоб завоювати їхню прихильність. Вони наголошують: товарів і послуг уже недостатньо. Потрібно виходити за рамки традиційних факторів ціноутворення, таких як час і вартість, і додавати у цю систему досвід і емоції як головні цінності.

Професійні консультанти з формування економіки вражень пропонують стратегію розвитку компаній у сучасних обставинах. Також Пайн і Ґілмор наводять кейси компаній, яким вдалося стати успішними за нових економічних умов: Apple, Starbucks, LEGO й не тільки. А в українському виданні читачам пропонують розібрати кейс Сільпо.

«Мислення швидке й повільне»

Деніел Канеман

Економіст Деніел Канеман ще у 1970-х роках проводив чисельні експерименти, пов'язані з ірраціональністю економічної поведінки людини. У 2002 році він отримав Нобелівську премію з економіки за інтегрування ідей психологічних досліджень в економічну науку. А потім написав книжку, яка узагальнила його дослідження.

У книзі вчений дає ґрунтовний виклад поведінкової економіки — тієї галузі економічної теорії, яка вивчає вплив психологічних факторів на прийняття економічних рішень. Якщо традиційна економіка припускає, що люди поводяться раціонально, коли ухвалюють рішення, то Канеман доводить зворотне. У книзі він з прикладами демонструє, що насправді люди систематично помиляються через різні когнітивні упередження: 

  • якорування;
  • евристику доступності;
  • фреймінг;
  • неприйняття втрат.

А головне — вчений пояснює, як цих помилок уникати в роботі й особистому житті. Ознайомитися з головними ідеями книжки ви можете в її короткому огляді.

Мислення швидке й повільне

Мислення швидке й повільне

Про книгу

«Як морський контейнер зробив світ меншим, а світову економіку більшою»

Марк Левінсон

Історію світової економіки важко досліджувати, оминаючи появу контейнерних перевезень. Бо саме вони призвели до краху старої економіки та народження нової — про це у своїй книзі пише американський економіст Марк Левінсон. Він доводить міцний зв'язок між розвитком контейнеризації та глобальними змінами в економічній географії.

Цю книжку варто читати, якщо хочете дізнатися:

  • коли, де та за яких обставин з'явилися перші морські контейнери;
  • як контейнеризація перевернула глобальну торгівлю;
  • чому поява контейнерів призвела до колосальних змін для робітників і споживачів у всьому світі;
  • як контейнери змінили цілі міста та спосіб життя мешканців окремих країн;
  • яка роль контейнерів у економічних трансформаціях сьогодення.

Марк Левінсон акцентує: контейнери — це інновація, яка змінила бізнес у всьому світі та прискорила глобалізацію економіки.

Більше цікавих добірок книжок на Kyivstar Business Hub:

Зміст

«Економіка добра і зла»

«Економіка на тарілці. Пояснення складних процесів на звичайних продуктах»

«Економіка як вона працює (і не працює) в словах та малюнках»

«Економіка вражень: битва за час, увагу та гроші клієнта»

«Мислення швидке й повільне»

«Як морський контейнер зробив світ меншим, а світову економіку більшою»

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті