Компанії — за офіс, працівники — проти. Як повертати працівників в офіс і чи треба це робити?

13 листопада 2024

7 хв.

Компанії — за офіс, працівники — проти. Як повертати працівників в офіс і чи треба це робити?

Про що:

83% людей у світі відчувають себе більш продуктивними, коли мають можливість працювати у гібридному форматі, а не в офісі. Втім, зараз компанії активно намагаються повернути команди до офісів. Серед причин — відновити командний дух, покращити комунікацію та мати кращий контроль над продуктивністю. І тут починаються суперечки, адже не всі працівники в захваті. Що робити компаніям, аби лагідно повернути команду в офіс? І чи треба це робити? Розповідаємо у статті.

Зміст

Офіс чи звільнення: чому керівники проти віддаленої роботи

15% українських компаній повернули працівників до офісів

Поради, як правильно повертати працівників в офіс

Офіс чи звільнення: чому керівники проти віддаленої роботи

«Пора усім повернутися до офісу. Ми запроваджуємо п’ятиденний робочий тиждень в офісі. Якщо це вам не підходить, це не проблема, просто ви можете піти». Лист з такою пропозицією отримали працівники Amazon від генерального директора компанії Енді Джессі. Його позиція була чіткою: комунікація та співпраця найкращі, коли люди поруч. 

Тому навіть у світі, де гібридна модель і віддалена робота набирають популярності серед співробітників, Amazon фокусується на старих практиках. Також такі компанії як Google, BlackRock, Disney, пропонують три-чотири дні на тиждень обов’язково працювати в офісі.

Такий формат не влаштував 700+ працівників французької компанії Ubisoft і вони вийшли на триденний страйк через нові вимоги повернутися в офіс. Раніше компанія дозволяла працювати віддалено, але з вересня 2024 року співробітники повинні бути в офісі мінімум три дні на тиждень. Керівництво вважає, що офіс покращить командну роботу та креативність команд.

15% українських компаній повернули працівників до офісів

В Україні тенденція працювати в гібридному форматі або віддалено обумовлена повномасштабною війною. В компаніях гібридні формати роботи варіюються, залежно від умов і потреб бізнесу. Загалом, розподіл між офісом і віддаленою роботою може бути різним, зокрема: 

  • 1 день вдома та 4 в офісі;
  • 3 дні вдома і 2 в офісі;
  • повна віддалена робота з візитами в офіс за потреби тощо.

Також є випадки, коли гібридний формат залежить від посади або індивідуальних домовленостей. Деякі компанії пропонують гнучкі графіки з обов’язковими офісними днями, інші дозволяють працювати повністю віддалено. 

У минулому 2023 році ми дізналися, що 32% українських компаній дотримувалися гібридного формату співпраці, поєднуючи віддалену та офлайн роботу. Бачимо чітку тенденцію, що багато працівників віддають перевагу віддаленій роботі через зручність, ефективність і кращий баланс між роботою та особистим життям.

Утім, опитування Work.ua у 2024 році показало, що є 15% компаній, які вже повернули співробітників до офісів, а 20% — планують це зробити. 

Крім того, спостерігається спад у наймі на позиції з віддаленою роботою. З цікавого: попри те, що на вакансії з віддаленою зайнятістю надходить більше відгуків, 66% роботодавців припинили наймати працівників на віддаленку. Лише близько 20% опитаних пропонують дистанційну роботу.

Тож, враховуючи побажання працівників та можливості компаній, можна зазначити, що гібридний формат роботи продовжує розвиватися, і компанії мають бути готові до індивідуальних підходів, щоб задовольнити потреби працівників. Проте, якщо все ж таки є нагальна потреба залучити працівників до офісу, ось кілька порад.

Поради, як правильно повертати працівників в офіс

Гліб Ціпурський, CEO американської консалтингової компанії Disaster Avoidance Experts та експерт з управління гібридними командами, поділився практичними порадами, що працює, а що ні, щоб повернути співробітників до офісу. Виокремили для вас найголовніше:

1. Будьте гнучкими

Кожна команда — це окремий всесвіт, і підхід до роботи в офісі теж має бути різним. Скажімо, програмістам може бути зручно приходити в офіс на початку і в кінці спринту, а бухгалтерам, можливо, краще бути в офісі під час закриття кварталу. Важливо знайти баланс, щоб кожен відчував себе комфортно і мав можливість працювати ефективно.

2. Поговоріть із командою

Замість того, щоб одразу запроваджувати жорсткі правила, спробуйте спочатку дізнатися думку ваших співробітників. Можливо, варто провести опитування чи кілька фокус-груп, щоб зрозуміти, коли та чому вони хочуть бути в офісі. Це допоможе знайти найкращий підхід і зробить процес повернення в офіс більш комфортним для всіх.

Нагадуємо, опитування можна легко проводити завдяки Microsoft 365 від Київстар, а саме — Microsoft Forms. Це форми для самостійного створення опитувань. Як їх налаштовувати, ми розповідали у статті.

Командна робота

Командна робота

Microsoft 365 від Київстар

Набір ліцензійних додатків та сервісів для роботи вашої команди: Word, Excel, Powerpoint, бізнес-месенджер Teams, корпоративна пошта Outlook, 1 ТБ хмарного сховища та інше.

Керівництво може розповісти, чому важливо працювати в офісі, але краще це робити через відкриті розмови. Якщо співробітники розумітимуть, чому це важливо для команди та компанії, вони будуть більше залучені до процесу.

3. Уникайте надмірного контролю

Важливо не створювати атмосферу, де кожен рух працівників буде відстежуватись, як-от слідкувати за кожним скануванням бейджа або вимірювати, скільки часу хтось проводить в офісі. Постійний контроль може призвести до того, що люди почнуть відчувати недовіру. Краще сприяти тому, щоб ваші співробітники знали, які вигоди це приносить. Залишайте більше простору для самовираження.

Поясніть персоналу, що певний рівень спостереження за роботою допомагає вчасно помітити, якщо співробітнику потрібна допомога або якщо якийсь процес потребує корекції. Такий підхід дає можливість швидко виявити й виправити невеликі проблеми до того, як вони стануть серйозними, і так підтримувати високий рівень якості роботи.

4. Слухайте своїх працівників і намагайтесь зрозуміти їхню думку

Якщо люди не хочуть повертатись в офіс, це може бути через різні причини: хтось просто не хоче змінювати звичний режим, а деякі можуть відчувати, що в офісі не так комфортно чи ефективно. Може навіть бути, що хтось захоче змінити роботу через те, що не бачить сенсу в таких вимогах. Це нормально, і важливо розуміти та приймати їхні переживання.

Якщо співробітники розумітимуть, навіщо їм приходити в офіс, вони будуть більш мотивовані. Бо офіс — це не тільки місце для роботи, але й для соціалізації, командної роботи та навчання один в одного. Якщо все це є, то повернення в офіс буде сприйматись місцем, куди хочеться приходити, а не просто обов’язковим етапом у робочому процесі.

Поясніть команді, що особисте спілкування в офісі важливе для ефективної співпраці, але водночас ви розумієте можливі обставини. Наприклад, якщо хтось не буде фізично в офісі, то може залишатися на зв’язку через онлайн-інструменти, такі як Microsoft 365. З Teams — для відеоконференцій, Word — для спільної роботи з документами та іншими інструментами. Так можна бути частиною команди, навіть працюючи віддалено. Це дозволить зберегти гнучкість, не порушуючи основної мети — спільної роботи й ефективної комунікації.

Вам також буде цікаво: 

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті