Про що:
На початку повномасштабного вторгнення рф до України службам доставки було особливо важко виконувати свою роботу, оскільки посилки з необхідними товарами та вантажі потрібно було доставляти своїм клієнтам попри будь-які складнощі. Втім, зараз існує тенденція, коли компанії позбавляються непрофільних видів діяльності, зокрема доставки, та передають логістику на аутсорс. Цей бізнес має перспективи для розвитку. Тому варто поговорити про те, як відкрити службу доставки та як залучати клієнтів.
Зміст
Перші кроки до старту роботи служби доставки
Залучаємо клієнтів
Перші кроки до старту роботи служби доставки
Щоб розпочати бізнес з доставки товарів, потрібно визначитися с товарами, знайти партнерів, зрозуміти, за допомогою якого транспорту доставлятимете товар, зареєструвати компанію тощо.
Виявляємо конкурентів
Якщо у регіоні, де ви плануєте розпочати бізнес, вже є велика кур’єрська компанія з надійною репутацією, то це не має вас зупиняти. Знайдіть свою унікальну торгову пропозицію, яка не притаманна конкурентам. Наприклад, доступні ціни на послуги, швидкість, вигідні знижки тощо.
Виявляємо попит
Дізнайтеся, чого не вистачає клієнтам на ринку кур’єрських послуг? Ніша з якою категорією товарів вільна? Що саме можна удосконалити або які проблеми споживачів треба вирішити? Ця інформація допоможе знайти напрямок для вашого бізнесу.
Визначаємо типи товарів для доставки
Далі необхідно обрати, що саме ви будете доставляти:
- товари з інтернет-магазинів;
- кореспонденцію або документи;
- бутельовану очищену воду;
- їжу та напої з ресторанів (піца, суші, обіди);
- квіти;
- будь-які посилки та бандеролі.
Шукаємо партнерів
Ваша служба доставки може бути посередником, наприклад, між рестораном та його клієнтом. Особливо це актуально, якщо у закладі немає свого сервісу доставки. Також вашими партнерами можуть бути інтернет-магазини; компанії, які часто обмінюються паперовою документацією з іншими підприємствами; фірми, які продають очищену бутельовану воду тощо. Часто такі компанії співпрацюють з місцевими невеликими службами доставки. Такі послуги затребувані у багатьох сферах діяльності.
Визначаємося з транспортом
Від того, на якому транспорті будете працювати ви або кур’єри, залежить якісна співпраця з партнерами та своєчасне надання послуг клієнтам. Для доставки товарів можна:
- користуватися власним автомобілем;
- орендувати легкове або вантажне авто;
- відкрити власний автопарк;
- наймати кур’єрів з особистим транспортом;
- користуватися орендованими мопедами, електросамокатами, велосипедами.
Рішення залежить від типу товару, його кількості та ваги, а також відстані, на яку щоденно здійснюється доставка. Іноді кур’єри використовують навіть громадський транспорт. Часто клієнту взагалі не важливо, яким транспортом йому доставлять товар. Головне дотримуватись заявленого часу доставки.
Реєструємо бізнес
Для того, щоб працювати офіційно, необхідно зареєструвати службу доставки. Це може бути ФОП, ПП або ТОВ. Усе залежить від того, наскільки великий у вас бізнес, чи є партнери, стартовий капітал тощо. Це важлива та необхідна процедура, а тому її треба довірити досвідченому юристу.
Шукаємо працівників
Якщо вести діяльність у невеликому місті, можна заощадити на кількості кур’єрів та менеджерів та, за необхідності, спочатку працювати самостійно. Але це вимагатиме від вас багато часу та сил. Якщо ви збираєте команду, то вам потрібні:
- кур’єри/водії, які добре орієнтуються у місті;
- менеджери, які прийматимуть замовлення;
- маркетолог, який допоможе просувати ваші послуги;
- веброзробник та вебдизайнер, які займуться створенням сайту або мобільного додатку компанії.
Організовуємо бізнес-процеси
Існує безліч інструментів, які допоможуть у роботі:
- Налаштувати зручну комунікацію з вашими працівниками допомагає мобільний зв’язок. Його можна організувати, підключивши всю команду до корпоративних тарифів від Київстар. Залежно від тарифу ви та ваші співробітники отримаєте безлімітні дзвінки у мережі Київстар, мобільний інтернет, певну кількість хвилин на дзвінки на інші мережі та за кордон, SMS та дві додаткові послуги на вибір.
- Не пропустити жодного замовлення на доставку від клієнтів допоможе власний контакт-центр із підключеним сервісом Віртуальна мобільна АТС. Налаштувати її можна всього за 20 хвилин, а водночас не потрібно купувати або орендувати додаткове обладнання. Переваги: створюється єдина мережа з усіх мобільних та фіксованих номерів компанії, оператори можуть працювати навіть віддалено, дзвінки розподіляються на тих, хто зараз вільний, можна налаштувати IVR-меню для зручнішого розподілу дзвінків та робити запис розмов, щоб покращувати сервіс.
- Швидко обмінюватись будь-якими документами із партнерами допомагає сервіс електронного документообігу, наприклад, Star.Docs від Київстар. Так, онлайн ви зможете підписувати товарно-транспортні накладні, акти виконаних робіт, довіреності тощо.
Зв'язок для бізнесу
Тарифи для компаній та підприємців
Підбирайте тариф під ваші бізнес-потреби. Швидкісний 4G, безлім на Київстар, хвилини на інші номери та за кордон, а ще дві послуги на вибір без доплат.
Залучаємо клієнтів
Для розкрутки вашої служби доставки та залучення клієнтів обов’язково необхідно налаштувати рекламні комунікації. При цьому треба розуміти, хто ваш клієнт та як до нього «достукатися». Зараз в тренді персоналізований підхід. Наприклад, якщо ви доставляєте воду або готові обіди з ресторану, то можете навідуватися в бізнес-центри, державні установи міста та пропонувати свої послуги, залишати свої візитівки, рекламні буклети тощо.
Можна також розміщувати банери на своєму сайті, у соціальних мережах та створити контекстну рекламу. Але найшвидший спосіб сповістити цільову аудиторію про ваші послуги — це SMS-повідомлення, зокрема таргетовані розсилки. Як це працює?
Спочатку аналітиками Київстар під запит бізнесу формується цільова аудиторія за певними критеріями. Так, потенційні клієнти обираються за майже 100 Big Data-параметрами (вік, стать, тип девайса, тип транспорту, інтереси, стиль життя та інші). Далі фахівці оператора створюють рекламну кампанію з пропозицією від вашої служби доставки та запускають розсилку у визначений час. Є можливість навіть обрати необхідну територію для вашого промо. Наприклад, СМС надійдуть клієнтам, які перебувають у вашій зоні доставки.
Реклама та пошук клієнтів
Розсилки повідомлень від аналітиків
Надсилайте пропозиції цільовій аудиторії з таргетованими розсилками. Наші аналітики підберуть аудиторію за 100+ Big Data-параметрами (вік, стать, інтереси, локація тощо.)
Якщо ви хочете розширити клієнтську базу та залучити нових замовників, то можна використати Look-alike модель. Так, можна знайти серед абонентів Київстар людей, які схожі за поведінковими характеристиками на ваших постійних замовників, та розіслати їм вашу пропозицію. Вони найімовірніше зацікавляться вашими послугами з доставки товарів.
Нагадуємо, що Київстар дотримується Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» і не передає, не продає персональні дані абонентів, в тому числі й записи розмов, тексти SMS/MMS та історію браузера третім особам. Усі аналітичні моделі з використанням Big Data будуються на основі неперсоніфікованих та зашифрованих даних.
Доставка будь-яких товарів є перспективною справою. Якщо правильно організувати бізнес-процеси, то успіх прийде як до початківців, так і до досвідчених підприємців. У цьому вам можуть допомогти інструменти від Київстар. Замовляйте консультацію спеціаліста на сайті та дізнавайтесь про сучасні бізнес-рішення для роботи служби доставки.
Додайте коментар