Усміхнений кур'єр зі службою доставки тримає посилку, поруч – мапа на смартфоні як символ залучення клієнтів у бізнес.

9 квітня 2025

7 хв.

Як відкрити службу доставки та залучити клієнтів

Про що:

Ринок послуг доставки в Україні у 2023-2024 роках відзначався високою монополізацією — два найбільші оператори займають майже 97% цього ринку. Про це свідчить дослідження Pro-Consulting. Однак, попри домінування великих компаній, є й місце для нових гравців. За даними Opentabot, після початку повномасштабного вторгнення кількість нових ФОПів у сфері пошти та кур’єрських послуг збільшилася втричі. Це свідчить про те, що напрямок є одним з найбільш перспективних в Україні. Як відкрити власну службу доставки та залучити клієнтів? Розповідаємо у статті.

Зміст

Проаналізуйте конкурентів

Проаналізуйте попит цільової аудиторії та локації

Визначте типи товарів для доставки

Визначтеся з транспортом

Створіть бізнес-план

Зареєструйте бізнес

Знайдіть працівників

Налаштуйте бізнес-процеси

Залучіть клієнтів

Проаналізуйте конкурентів

Важливо оцінити, що пропонують ваші конкуренти: які у них ціни, скільки часу займає доставка, як працює обслуговування клієнтів. Можливо, ви помітите, що у них є  прогалини, які ваша служба доставки може заповнити. Це допоможе сформувати унікальну пропозицію й знайти свою нішу. Добірку корисних сервісів для аналізу конкурентів опублікували тут.

Проаналізуйте попит цільової аудиторії та локації

Варто звернути увагу на попит у вашому регіоні, а саме — чого не вистачає на ринку, які проблеми клієнти не можуть вирішити та які нішеві можливості ще вільні.  

Проаналізуйте глибше потреби різних сегментів аудиторії, адже кожна з них має свої запити. Вивчивши ці моменти, ви зможете не тільки задовольнити наявний попит, а й створити для себе унікальні можливості на ринку. 

Аналіз локацій для відкриття служби доставки також є критичним. Скажімо, у великих містах важлива швидкість, у передмісті — доступність. У цьому допоможе геоаналітика. Важливо зрозуміти, де зосереджена ваша цільова аудиторія та який потенціал має кожна локація для вашого бізнесу.  

Це допоможе вам вибрати вигідне місце для розміщення офісу або складу, спланувати зону доставки. Крім того, правильно визначивши території з високим попитом, ви зможете ефективно розмістити рекламу та залучити більше клієнтів у конкретних районах.

Геоаналітика та теплові карти

Big Data та аналітика

Геоаналітика та теплові карти

Аналіз територій у розрізі окремих локацій, міста, району. Допомагає визначити вдалі місця, щоб розташувати новий бізнес чи розширити наявний.

Визначте типи товарів для доставки

Після того, як ви зрозуміли, хто ваші конкуренти та які потреби у клієнтів, важливо вибрати, що саме ви будете доставляти. Тобто ваша служба доставки буде універсальною чи спеціалізуватиметься на якомусь конкретному напрямку. Можливо, це будуть різні інтернет-замовлення, їжа з ресторанів або магазинів, квіти, кореспонденція або бутильована вода.  

Вибір залежить від попиту, а також від того, чим ваша служба може бути корисною. Підбирайте товар або послугу, що буде актуальною у вашому регіоні.

Визначтеся з транспортом

Ключовим фактором своєчасної доставки є  вибір транспорту. Які варіанти можна розглянути: 

  • Власний автомобіль. Це дозволить вам контролювати витрати та гнучко підходити до організації доставки. 
  • Оренда легкового чи вантажного авто. Якщо немає потреби в постійному використанні транспорту, оренда може бути зручним рішенням. 
  • Власний автопарк. Це найбільш масштабний варіант, який підійде для бізнесів, що мають велику кількість замовлень. 
  • Особистий транспорт кур’єра. Це дозволяє зменшити витрати на утримання автопарку та скоротити витрати на пальне. 
  • Оренда мопедів, електросамокатів чи велосипедів. Це варіант для доставки легких товарів в межах міста, зокрема у мегаполісах, де важко знайти паркувальне місце.

У деяких випадках кур’єри навіть користуються громадським транспортом. Важливо пам’ятати, що головним є не тип транспорту, а точність та своєчасність доставки.

Створіть бізнес-план

Після детального аналізу конкурентів, цільової аудиторії та попиту можна створювати бізнес-план.  Це допоможе зрозуміти масштаб та дасть можливість уникнути базових помилок. Як правильно скласти успішний бізнес-план, ми розповідали у статті.

Зареєструйте бізнес

Ви можете обрати одну з форм реєстрації: ФОП або ТОВ. Яка саме форма підходить, залежить від розміру вашого бізнесу, наявності партнерів і початкового капіталу.  

ФОП — це зручний і дешевший варіант для старту для невеликого бізнесу. Якщо ж у вас кілька засновників або ви плануєте розширення, ТОВ дасть більше можливостей. Втім, він потребує більш складного підходу в управлінні. 

У будь-якому випадку, радимо звернутися до юристів з транспортного права. Вони допоможуть правильно оформити документи та отримати необхідні ліцензії.

Знайдіть працівників

Вам знадобиться команда для ефективної роботи. Якщо ви запускаєте службу доставки в невеликому місті, можливо, спочатку можна обійтися без великої кількості працівників — кур’єрів і водіїв  або ж операторів. Як тільки бізнес масштабуватиметься, вам можуть знадобитися й інші спеціалісти: 

  • Менеджери, які будуть приймати замовлення, організовувати роботу та підтримувати зв’язок з клієнтами.  
  • Маркетолог, який буде відповідати за просування ваших послуг та залучення нових клієнтів. 
  • Веброзробник і вебдизайнер, які створять сайт або мобільний додаток для вашої компанії, щоб клієнти могли зручно робити замовлення. 

Знайти працівників допоможуть таргетовані розсилки від Київстар. Як це роблять інші українські компанії, читайте у матеріалі.

Налаштуйте бізнес-процеси

Існує безліч інструментів, які допоможуть у роботі: 

  • Почнімо з мобільного зв'язку: підключення корпоративних тарифів від Київстар допоможу вашій команді залишатися на зв'язку. Залежно від обраного тарифу, ви отримаєте безлімітні дзвінки у мережі Київстар, мобільний інтернет, хвилини на дзвінки в інші мережі та за кордон, а також SMS і додаткові послуги.
Тарифи для компаній та підприємців

Зв'язок для бізнесу

Тарифи для компаній та підприємців

Підбирайте тариф під ваші бізнес-потреби. Швидкісний 4G, безлім на Київстар, хвилини на інші номери та за кордон, а ще дві послуги на вибір без доплат.

  • Щоб не пропустити жодного замовлення, варто налаштувати власний контакт-центр із багатоканальною телефонією. Це можна зробити швидко, без покупки додаткового обладнання. Створіть єдину мережу з усіх мобільних та міських номерів, розподіляйте дзвінки на вільних операторів, налаштуйте IVR (голосове меню) для зручного обслуговування клієнтів та записуйте розмови для покращення сервісу. 
  • Технологія IoT допоможе ефективно управляти автопарком. Спеціальні датчики з IoT SIM-картками автоматично збирають дані про швидкість, витрату палива, дотримання маршруту та час роботи водіїв. Ви зможете оптимізувати маршрути, контролювати дотримання ПДР та стан водіїв, інформувати клієнтів про місцеперебування транспорту в реальному часі тощо. Крім того, це дасть змогу вести облік витрат на обслуговування автопарку, планувати ремонти та ТО. 

Ці інструменти значно підвищують довіру до бренду. Втім, це ще не все. Усі рішення для бізнесу ми зібрали на сторінці Київстар Бізнес.

Залучіть клієнтів

Якщо, наприклад, ви доставляєте воду або готові обіди з ресторану, можна активно працювати з бізнес-центрами та державними установами, пропонуючи свої послуги безпосередньо на місці. Це можна зробити через розповсюдження візитівок, буклетів чи іншої рекламної продукції. 

Розміщення банерів на вашому сайті або в соціальних мережах, створення контекстної реклами, а також налаштування таргетованих розсилок дасть змогу досягти максимального охоплення і залучити нових клієнтів. Чим більше точок дотику з вашою цільовою аудиторією, тим ефективніше буде рекламна кампанія. 

Нагадуємо, що Київстар дотримується Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» і не передає, не продає персональні дані абонентів, в тому числі й записи розмов, тексти SMS/MMS та історію браузера третім особам. Усі аналітичні моделі з використанням Big Data будуються на основі неперсоніфікованих та зашифрованих даних. 

Доставка будь-яких товарів є перспективною справою. Якщо правильно організувати бізнес-процеси, то успіх прийде як до початківців, так і до досвідчених підприємців.

Зміст

Проаналізуйте конкурентів

Проаналізуйте попит цільової аудиторії та локації

Визначте типи товарів для доставки

Визначтеся з транспортом

Створіть бізнес-план

Зареєструйте бізнес

Знайдіть працівників

Налаштуйте бізнес-процеси

Залучіть клієнтів

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Схожі статті