Big Data для рекрутерів. Як технології спрощують пошук працівників

27 червня 2023

5 хв.

Big Data для рекрутерів. Як технології спрощують пошук працівників

Про що:

Середня плинність кадрів у компаніях складає 18%, як порахували у Society for Human Resource Management. Серед них 13% працівників звільняються за власним бажанням. Водночас такі показники можуть бути значно вищими у таких сферах, як туризм, роздрібна торгівля, будівництво тощо. І часто замінити співробітника є дорогим задоволенням, адже традиційні способи пошуку персоналу є довготривалими та часто неефективними. Саме тому рекрутери все частіше звертаються до нових технологій, зокрема Big Data-інструментів.

Як великі дані допомагають швидше закривати вакансії та спрощують роботу HR-команд, читайте у цьому матеріалі.

Зміст

Висока плинність кадрів

Big Data-сервіси для пошуку персоналу

Три приклади роботи рекрутерів з Big Data

Коментар від Victor Medyanskyi

цікаво

Цікава стаття про використання технологій Big Data у рекрутингу! Автори добре розкрили переваги цих інструментів, зокрема, здатність швидко і ефективно аналізувати великі обсяги даних для знаходження потрібних кандидатів. Проблема підбору кваліфікованого персоналу завжди була актуальною, і зараз із застосуванням Big Data вона може бути вирішена більш ефективно.

Висока плинність кадрів

Найбільша цінність бізнесу — це його працівники. Саме професійна команда щодня рухає компанію вперед, розвиває бренд, впроваджує інновації та досягає цілей організації. Водночас висока плинність кадрів приносить компанії відчутні збитки.

Так, дослідження Society for Human Resource Management (SHRM) показало, що заміна працівника може коштувати компанії понад 50-60% його річної зарплати. Тобто, якщо людина отримує за рік, скажімо, 240 тисяч гривень, то витрати на пошук нового співробітника можуть сягати 120 тисяч і більше. Ця сума містить у собі найперше витрати на пошук нової людини: оплата роботи рекрутерів, реклама вакансії, аналіз резюме, проведення співбесід тощо.

За підрахунками SHRM, середня плинність кадрів у компаніях складає 18%. При цьому за непродуктивність або через вимушене скорочення штату організації звільняють щороку близько 6% персоналу. За власним бажанням йдуть приблизно 13% колективу.

Зокрема, плинність кадрів є різною в залежності від ролі в організації та галузі бізнесу. Скажімо, працівники на керівних посадах залишаються працювати довше — у середньому близько 5 років. А найнижчий середній термін роботи мають працівники сфери громадського харчування — менше ніж 2 роки.

Таким чином, на рекрутинг нового персоналу найбільше витрачає бізнес у галузях, для яких характерна висока плинність кадрів:

  • обслуговування клієнтів та кол-центри;
  • гостинність та туризм;
  • роздрібна торгівля;
  • будівництво;
  • громадське харчування;
  • виробництво та промисловість;
  • інші сфери з тимчасовою або сезонною зайнятістю, які залучають здебільшого працівників низької кваліфікації.

Ці галузі бізнесу мають високу плинність кадрів через подібні причини: важкі умови праці, відсутність професійного розвитку, низька оплата праці, сезонність або короткостроковість роботи.

Разом з тим кандидати, які підходять на позиції у згаданих галузях, рідко шукають роботу на спеціальних сайтах в інтернеті. Тому рекрутерам доводиться використовувати такі традиційні методи пошуку персоналу як оголошення у газетах або у громадському транспорті, а також звертатися до центрів зайнятості. Сьогодні ж у HR-команд з’явилися нові ефективні технології, які поступово заповнюють цю нішу. Наприклад, Big Data-інструменти від телеком-операторів.

Big Data-сервіси для пошуку персоналу

Що таке Big Data, ми вже розповідали у наших попередніх статтях. У сфері рекрутингу аналітика великих даних допомагає виділити потрібні для працівників критерії та швидко сегментувати за ними тисячі потенційних кандидатів на різні групи. Так HR-спеціалісти можуть простіше знайти людей з потрібною кваліфікацією та обрати тих, що найкраще підходять на відкриту позицію.

Роботу Big Data-сервісів для HR-команд можна показати на прикладі аналітичних інструментів від Київстар:

Геоаналітика. Аналітика геопросторових даних дозволяє дослідити цільову аудиторію на обраній локації. Так, перед відкриттям виробництва у певному місті або селищі компанія може визначити, чи знайде поблизу потрібних працівників.

Big Data та аналітика

Big Data та аналітика

Геоаналітика та теплові карти

Аналіз територій у розрізі окремих локацій, міста, району. Допомагає визначити вдалі місця, щоб розташувати новий бізнес чи розширити наявний.

Таргетовані розсилки. Спеціалісти Київстар можуть налаштувати розсилку SMS-повідомлень на підібрану за певними критеріями аудиторію. Доступними є понад 100 параметрів, серед яких вік, стать, переважна локація, інтереси, користування громадським або власним транспортом тощо. У такий спосіб можна сегментувати потенційних кандидатів за потрібними характеристиками та надіслати їм SMS з пропозицією роботи.

Реклама та пошук клієнтів

Розсилки повідомлень від аналітиків

Надсилайте пропозиції цільовій аудиторії з таргетованими розсилками. Наші аналітики підберуть аудиторію за 100+ Big Data-параметрами (вік, стать, інтереси, локація тощо.)

Водночас обрати ЦА для розсилки рекрутери можуть, налаштувавши індивідуальні критерії під кожну окрему вакансію, а також скориставшись Look-alike моделлю. За допомогою такого інструмента можна знайти кандидатів, які подібні за поведінковими характеристиками на співробітників, які вже працюють у компанії. Так SMS з інформацією про відкриту вакансію отримають люди, які з високою ймовірністю нею зацікавляться.

Важливо, що Київстар дотримується Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» і не передає та не продає персональні дані абонентів, зокрема записи розмов, тексти SMS/MMS та історію браузера третім особам. Усі аналітичні моделі з використанням Big Data будуються на основі неперсоніфікованих та зашифрованих даних.

Три приклади роботи рекрутерів з Big Data

Краще зрозуміти можливості Big Data-технологій для рекрутерів можна завдяки наступним умовним сценаріям.

Big Data та аналітика

Big Data та аналітика

Big Data-рішення для бізнесу

Набір інструментів для аналізу великих масивів даних під різні потреби бізнесу — аналіз та пошук аудиторії, геоаналітика, налаштування персоналізованної комунікації тощо.

№1. Кол-центр служби підтримки. Компанія має свою велику базу клієнтів, яка налічує понад мільйон осіб. Щоб якісно їх обслуговувати, підприємство організувало кол-центр. Проте у відділі спостерігається висока плинність кадрів через особливості роботи. По-перше, операторами найчастіше стає молодь та студенти, які працюють зазвичай не довше року на одній позиції. По-друге, співробітникам щодня доводиться приймати велику кількістю дзвінків від не завжди задоволених та спокійних клієнтів. Тому кол-центру постійно потрібні нові працівники.

Рішення Щоб швидше закрити вакансії, рекрутери звернулися до Київстар. Спеціалісти оператора спільно з HR-командою визначили необхідні критерії для пошуку: молодь, 25-35 років, які проживають у центральних або західних областях України. На цих людей компанія запустила SMS-розсилку з інформацією про відкриті позиції. Також комунікацію посилили, зробивши рекламну розсилку на ту саму аудиторію в соціальних мережах.

№2. Мережа супермаркетів. Компанія відкривала нові супермаркети, а тому їй потрібно було знайти та найняти одразу багато співробітників — касирів, фасувальників, промоутерів, водіїв, вантажників тощо.

Рішення HR-спеціалісти разом з Big Data-фахівцями Київстар визначили необхідні для різних вакансій критерії. Так, на посаду промоутерів шукали здебільшого молодь до 25 років, а на позиції водіїв — переважно чоловіків 35-60 років, які є користувачами автомобіля. Загальна характеристика — проживання у межах до 2 км від нового супермаркету.

Обравши потрібні критерії, мережа запустила на обрану цільову аудиторію одразу кілька таргетованих розсилок. Через таку SMS-кампанію вдалося швидко винайняти необхідний персонал та відкрити нові магазини.

№3. Виробництво. Компанія має свій завод та постійно шукає різноробочих та працівників цехів. Через те, що підприємство розташоване у сільській місцевості, з пошуком нових співробітників є складнощі: здебільшого мешканці найближчих населених пунктів не користуються джоб-сайтами.

Рішення Щоб визначити, у яких населених пунктах є потенційні працівники, компанія скористалася геоаналітикою від Київстар. Так, рекрутери на інтерактивній карті побачили аналіз ЦА на обраних локаціях за певними критеріями (вік, стать, інтереси тощо) і визначили, що їм варто збільшити географію свого пошуку та запустити щоденні автобуси для довозу нового персоналу. Потім спеціалісти описали пропозицію роботи в SMS та розіслали її потенційним кандидатам.

Тож, інструменти на основі аналітики великих даних допомагають HR-командам швидше закривати відкриті вакансії та оптимізувати витрати на рекрутинг талантів. А щоб зменшити плинність кадрів, радимо почитати наші матеріали «4 головні зміни у співпраці з командою у 2023» та «10 ризиків для психологічного здоров’я команди та як з ними працювати».

Зміст

Висока плинність кадрів

Big Data-сервіси для пошуку персоналу

Три приклади роботи рекрутерів з Big Data

Коментар від Victor Medyanskyi

цікаво

Цікава стаття про використання технологій Big Data у рекрутингу! Автори добре розкрили переваги цих інструментів, зокрема, здатність швидко і ефективно аналізувати великі обсяги даних для знаходження потрібних кандидатів. Проблема підбору кваліфікованого персоналу завжди була актуальною, і зараз із застосуванням Big Data вона може бути вирішена більш ефективно.

Додайте коментар

Усі коментарі публікуються після модерації. Будь ласка, пишіть українською, без спаму та нецензурних слів.

Victor Medyanskyi

15 березня 2024

цікаво

Цікава стаття про використання технологій Big Data у рекрутингу! Автори добре розкрили переваги цих інструментів, зокрема, здатність швидко і ефективно аналізувати великі обсяги даних для знаходження потрібних кандидатів. Проблема підбору кваліфікованого персоналу завжди була актуальною, і зараз із застосуванням Big Data вона може бути вирішена більш ефективно.

Схожі статті