Про що:
Згідно з дослідженням Forbes, ринок електронної комерції становитиме понад 7,9 трильйона доларів до 2027 року. На той час 23% роздрібних покупок будуть здійснюватися за допомогою інтернет-магазинів та соцмереж. Якщо ви ще тільки плануєте вивести бізнес в онлайн — зараз чудовий час, щоб це зробити.
Як створити інтернет-магазин, які платформи для цього використовувати, як залучати та утримувати клієнтів — читайте в матеріалі.
Ми підготували для вас покрокову інструкцію, що допоможе зробити все швидко та з мінімумом помилок.
Зміст
Визначте канали продажу
Проаналізуйте ринок, конкурентів та цільову аудиторію
Продумайте концепцію бренду та зареєструйте бізнес
Визначтеся з постачальниками для інтернет-магазину
Виберіть платформу, на якій ви створите інтернет-магазин
Продумайте структуру організації та модель співпраці
Заповніть сайт: додайте фото, опишіть товари та послуги
Залучайте в інтернет-магазин нових клієнтів та утримуйте тих, що вже є
Коментар від Дарина
Цікава стаття, автор детально розкрив тему
Визначте канали продажу
Що краще, онлайн чи офлайн-магазин? І те, і інше. За статистикою, сьогодні продавці, які мають 3 та більше каналів продажу, залучають у 2,5 раза більше клієнтів, ніж продавці з одним каналом.
Омніканальність — це бізнес-стратегія, при якій ви використовуєте кілька каналів комунікації та продажів, що поєднані між собою. Наприклад, клієнт може використати формат BOPIS (buy online, pick in store) — замовити товар в інтернет-магазині та забрати його в точці продажу.
Ось кілька порад:
- Забезпечте присутність компанії на різних онлайн-платформах: сайт, соцмережі та маркетплейси;
- Налаштуйте гнучкість — можливість самостійно вибирати де і як купувати та повертати товар;
- Синхронізуйте інформацію — зберігайте дані про попередній досвід клієнта, щоб персоналізувати комунікацію.
Читайте більше:
Переваги омніканальності в ритейлі: як продавати та комунікувати для максимального прибуткуПроаналізуйте ринок, конкурентів та цільову аудиторію
Якщо ви хочете створити інтернет-магазин з нуля, спочатку потрібно проаналізувати ринок. Скористайтеся інструментами бізнес-аналітики:
- Google Trends — дозволяє дослідити популярність пошукових запитів у різних регіонах в різний період часу. Так ви дізнаєтеся, які товари та послуги цікавлять клієнтів;
- Statista — база даних зі статистикою та звітами по різних галузях;
- Serpstat — інструмент для аналізу сайту та конкурентів, кластеризації ключових слів та AI-генерації контенту;
- SimilarWeb — програма, що аналізує поведінку клієнтів на сайтах конкурентів.
Якщо ви вже визначилися з нішею та аналізуєте інтернет-магазини вручну, зверніть увагу на:
- як оформлена сторінка конкурентів;
- скільки товарів представлено на сайті;
- який продукт просувається на головній сторінці;
- чи зручно зробити замовлення, які способи оплати є;
- як конкуренти доставляють товари до покупця.
Коли ви порівняєте сторінки прямих та непрямих конкурентів, визначите їхні сильні та слабкі сторони, вам буде легше розробити власне УТП — унікальну торгову пропозицію, те, що робить вас кращими для ваших майбутніх клієнтів.
При цьому:
- прямі конкуренти — ті, хто продають такий самий товар чи послугу;
- непрямі конкуренти — продають інший товар, але цей товар розв’язує таку саму проблему.
Як проаналізувати цільову аудиторію? Для цього ви можете використати Big Data від Київстар.
Big Data допомагає створити портрет клієнта — отримати детальний аналіз клієнтів за допомогою 100+ критеріїв, щоб дізнатися більше про характерні риси, інтереси та вподобання вашої аудиторії.
Це допоможе:
- сегментувати аудиторію;
- адаптувати асортимент;
- розробити релевантні пропозиції;
- створити ефективну маркетингову кампанію.
Big Data та аналітика
Big Data-рішення для бізнесу
Набір інструментів для аналізу великих масивів даних під різні потреби бізнесу — аналіз та пошук аудиторії, геоаналітика, налаштування персоналізованної комунікації тощо.
Продумайте концепцію бренду та зареєструйте бізнес
Як вибрати назву для інтернет-магазину:
- Вигадайте її самостійно та перевірте, чи легко її запам’ятати, вимовити та написати, чи відповідає вона стилю бренду, чи є вона унікальною;
- Використовуйте генератори назв: Shopify Business Name Generator, Oberlo Name Generator, Namelix або штучний інтелект;
- Запустіть конкурс на цікаве та влучне ім’я нового бренду в соцмережах — це підвищить лояльність та впізнаваність.
Як зареєструвати інтернет-магазин читайте в матеріалах:
Визначтеся з постачальниками для інтернет-магазину
Якщо ви плануєте створити інтернет-магазин, щоб продавати товари власного виробництва, то наступні кроки — розв’язання питань логістики та оптимізація доставки.
Коли ви вибираєте постачальника, зверніть увагу на:
- якість продукції, наявність сертифікатів, що її підтверджують;
- ціни, способи оплати та доставки, гарантії на товари, можливість повернення;
- чи надійний постачальник, чи є у нього відгуки клієнтів;
- наскільки швидко та легко він реагує на питання, чи є технічна підтримка;
- юридичні аспекти — всі домовленості мають бути оформлені письмово та викладені в контракті.
При цьому ви можете підписувати накладні, акти прийому-передачі, квитанції, довіреності та інші документи не тільки офлайн, але й онлайн — за допомогою електронного документообігу Star.Docs. Дізнатися більше
Виберіть платформу, на якій ви створите інтернет-магазин
Ось кілька варіантів:
- Prom — одна з найбільших платформ електронної комерції в Україні. Простий інтерфейс, зручний конструктор, інтеграція з різними способами оплати та доставки;
- Rozetka — ще одна велика платформа. Надає доступ до великої бази клієнтів та зручні маркетингові інструменти;
- Shopify — глобальна платформа з великою кількістю плагінів, тем та інструментів кастомізації;
- Хорошоп — український конструктор сайтів, інтегрований з доставкою Новою Поштою та Укрпоштою та оплатою Mono. Безкоштовний тестовий період і цілодобова підтримка.
Продумайте структуру організації та модель співпраці
Ви можете:
- залучити спеціалістів в штат — в офіс або віддалено;
- наймати фрилансерів чи поєднувати обидва ці варіанти.
На аутсорсі можуть працювати дизайнери та копірайтери, програмісти, спеціалісти з доставки та логістики, оператори контакт-центру.
Якщо ви бажаєте створити власний контакт-центр та контролювати роботу операторів особисто, це легко зробити за допомогою Віртуальної мобільної АТС. Хмарна технологія об’єднує номери компанії в єдину мережу, щоб ви могли приймати дзвінки, розподіляти навантаження на операторів, обслуговувати клієнтів швидко та якісно.
Комунікація з клієнтами
Віртуальна мобільна АТС
Хмарна АТС для роботи кол-центру. Багатоканальний номер, щоб приймати дзвінки та автоматично розподіляти їх на менеджерів. Аналіз роботи відділу продажів, інтеграція з CRM тощо.
Додатково можливо налаштувати єдиний номер 0-800, на який клієнти телефонуватимуть безкоштовно з будь-якого номера України.
Заповніть сайт: додайте фото, опишіть товари та послуги
88% опитаних покупців вважають, що опис продукту має дуже великий вплив на їхнє рішення про покупку. Яким має бути цей опис? Детальним, зрозумілим, повним та структурованим. Ось кілька порад, що допоможуть вам покращити описи на сайті:
- Вказуйте всі характеристики та особливості продукту на одній сторінці. Якщо клієнт отримає повну інформацію, йому не доведеться шукати її на інших сайтах;
- Пишіть не тільки про переваги продукту, а й про те, як він допомагає розв’язати проблему клієнта. Наприклад: «Навушники мають функцію активного поглинання шуму, завдяки якій ви можете працювати в тиші навіть в людному офісі»;
- Використовуйте факти, а не оцінкові судження. Замість слів «висока якість» чи «надійність» вкажіть, з якого матеріалу зроблений продукт, та яка гарантія надається на нього;
- Структуруйте опис — зробіть заголовки, додайте списки, виділіть важливу інформацію за допомогою кольору чи шрифту.
Додайте фото та відео товару — професійні та зроблені під час реального використання. Поділіться відгуками, якщо вони є, і запропонуйте клієнтам залишити свої враження від покупки.
Залучайте в інтернет-магазин нових клієнтів та утримуйте тих, що вже є
Щоб клієнти поверталися в інтернет-магазин, вони мають залишитися задоволеними якістю товару, швидкістю доставки та комунікацією з менеджером. Що варто зробити:
- швидко відповідати на питання клієнтів — додайте на сайт спеціальне вікно для розмови з оператором контакт-центру;
- обробляти замовлення в той самий день, швидко надсилати їх, гарантувати легке повернення;
- запропонувати програму лояльності — накопичувальні бонуси за покупки та знижки для постійних клієнтів;
- персоналізувати рекомендації — надсилати розсилки з товарами та знижками, які можуть зацікавити конкретного клієнта.
Як залучити нових клієнтів та повідомити про нові товари постійних? За допомогою таргетованих та тригерних SMS-розсилок. Платформа ADWISOR від Київстар дозволяє спочатку сегментувати вашу цільову аудиторію за визначеними критеріями, а потім — зробити для них персоналізовану розсилку в запланований час.
Реклама та пошук клієнтів
Створюйте розсилки для наявних чи нових клієнтів
Самостійно налаштовуйте різні типи розсилок для наявних чи потенційних клієнтів. Повідомляйте про акції та пропозиції. Інформуйте про нові торгові точки та графік роботи.
СпробуватиЗ ADWISOR ви маєте змогу:
- розширювати аудиторію та збільшувати продажі;
- комунікувати з наявними клієнтами;
- повідомляти про акції, знижки та спеціальні пропозиції;
- ефективно розподіляти маркетинговий бюджет.
Київстар дотримується Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» і не передає та не продає персональні дані абонентів, зокрема й записи розмов, тексти SMS/MMS та історію браузера третім особам. Усі аналітичні моделі з використанням Big Data будуються на основі неперсоніфікованих та зашифрованих даних.
Читайте також:
Додайте коментар
Дарина
29 серпня 2024
Цікава стаття, автор детально розкрив тему
Ганна Сухорукова
8 листопада 2024
Дякумо за ваш відгук. Це дуже приємно, що стаття вам сподобалася